idverde leder efter unge, grønne hjerner til nyt ungdomspanel

idverde i Danmark etablerer nyt panel for unge, der skal rådgive anlægsgartnerkoncernen om miljø, klima og bæredygtighed samt være med til at udvikle grønne løsninger for en bedre fremtid.

Med ungdomspanelet ’’Whyboard’’ inviterer idverde unge mellem 18 og 25 år til at hjælpe med at udvikle initiativer inden for grøn, social og økonomisk vækst. Det er et skridt på idverdes vej mod en mere bæredygtig fremtid samtidig med, at de også ønsker at give en række unge mulighed for at påvirke fremtiden i en grønnere og mere bæredygtig retning.

Morten Dohrmann Hansen, CEO i idverde i Danmark, er spændt på det nye ungdomspanel og glæder sig til at få deres input:

”Vi glæder os meget til at starte Whyboard op og se, hvilke ideer og feedback de unge kommer med. Vi vil gerne være de bedste inden for naturbaserede løsninger, og derfor skal vi også være innovative. De yngre generationer har stor interesse i klima, miljø og bæredygtighed - det engagement vil vi gerne tage del i og give dem mulighed for at udvikle”, udtaler han.

God erfaring til CV’et – og mulighed for at bidrage til en grønnere fremtid
Som optakt til det nye ungdomspanel inviterer idverde til en Klima- og bæredygtighedsdag 2. november i Roskilde fra kl. 15-20. Her bliver deltagerne bl.a. introduceret til idverdes arbejde, der vil være en Climate Fresk-workshop og rig mulighed for at netværke med både eksperter og andre unge. Alle, der ønsker at være en del af Whyboard, skal deltage på klima- og bæredygtighedsdagen.

Ungdomspanelet er et oplagt valg for unge, der ønsker erfaring på CV’et inden for miljø, klima, natur, cirkulær økonomi og bæredygtighed. Panelmedlemmerne kommer til at arbejde med konkrete cases, som kan bruges som referencer på fremtidige arbejdspladser. Man får indblik i skabelsen af bæredygtighedsstrategier og rig lejlighed til at udvikle sin faglige værktøjskasse. Endelig vil panelet være en oplagt mulighed for at etablere eller udvide sit professionelle netværk.

Læs mere om idverde Whyboard: www.idverde.dk/expertises/idverde-danmark/whyboard/

Tilmelding til Klima- og bæredygtighedsdagen 2. november: www.idverde.dk/whyboard-tilmelding/

Faktaboks:

• Ungdomspanelet er for unge mellem 18 og 25 år
  • Som panelmedlem modtager man et årligt honorar på 10.000 kr.
  • Der vil være 3-4 møder om året
  • For at ansøge om medlemskab af Whyboard skal man deltage i Klima- og bæredygtighedsdagen den 2. november