idverde Danmark ansætter HR-direktør

idverdes ambitiøse vækstdagsorden og fokus på bæredygtighed er i høj grad afhængig af medarbejderne i idverde. Derfor er det afgørende, at idverde kan tiltrække og motivere de bedste medarbejdere og dermed sikre virksomhedens vigtigste og unikke aktiv. Det bliver en af HR-direktør Claus Rosendahls opgaver, når han snart tiltræder stillingen.

Foto: Claus Rosendahl

Claus Rosendahl kommer fra en stilling som HR Manager i NCC Building Danmark, hvor han har været de seneste 8 år. Her har han haft ansvar for HR-udvikling i forretningen, herunder blandt andet vækst og udvikling af organisationen. Claus har desuden en baggrund som officer i Flyvevåbnet. Udvikling og ledelse af mennesker og organisationer i samspil er en del af Claus’ DNA og matcher fuldkommen med den udvikling, der driver idverde som Danmarks ledende anlægsgartner og landskaber.

Den primære opgave bliver at drive HR-strategien sammen med de HR-ressourcer, som allerede findes i Malmos, OKNygaard og Grøn Vækst.

”At skabe fleksible, effektive og selvstyrende teams og at give rammer for udvikling og ledelse er helt afgørende for en virksomhed, som dagligt arbejder på mere end 3.000 forskellige adresser rundt omkring i Danmark. Det er adfærd, værdier, kultur, engagement og høj faglighed, der skaber sammenhængskraft og momentum, når opgaverne skal løses sammen med kunderne”, siger Claus Rosendahl, som ser frem til at få mulighed for at skabe idverdes eget akademi med uddannelse på alle niveauer.

Allerede i dag uddanner idverde klimagartnere, biodiversitetsgartnere og har mere end 70 lærlinge under uddannelse. idverde bringer som europæisk virksomhed mange nye uddannelses- og karrieremuligheder med sig. En af Claus Rosendahls opgaver bliver at udvikle de mange menneskelige og faglige talenter og ikke mindst at bringe den bedste viden i spil på tværs af landegrænser.

”I dag er der stort fokus på rekruttering og fastholdelse af medarbejderne. Min erfaring er, at når holdet fungerer, så vil man gerne være med – og så er fastholdelse noget helt andet. Det er trivsel, tryghed og godt kammeratskab. Det findes i rigt mål i Malmos, OKNygaard og Grøn Vækst, som alle er en del af idverde i Danmark – det skal vi værne om, for det skaber sammenhængskraft og stolthed”, slutter den nye HR-direktør, som selv bliver en del af idverde-holdet den 1. august 2022.

Foto: Claus Rosendahl