Ingeniørforeningen, IDA

Hver femte føler sig tvunget på sociale medier

Del

Meget kommunikation er flyttet til sociale medier, og mange må nødtvungent følge trop, hvis de vil følge med

Sociale medier fylder mere og mere i den daglige kommunikation, hvad enten den er personlig eller af mere officiel karakter. Men det er ikke nødvendigvis alle, der med god vilje melder sig under de sociale mediers faner. Det viser en undersøgelse blandt godt 2.000 danskere foretaget af Userneeds for Ingeniørforeningen, IDA.

22 procent svarer, at den væsentligste grund til, at de føler sig tvunget til at være på sociale medier, er, at informationer om aktiviteter og arrangementer kun kommer ad den kanal. 41 procent angiver, at det er en af flere grunde til, at de er på sociale medier. Kun 24 procent svarer, at de ville være på sociale medier under alle omstændigheder.

Formand for Ingeniørforeningen, IDA Thomas Damkjær Petersen ser den her undersøgelse som en anledning til at overveje, hvilke platforme vi bruger til at kommunikere med.

”Det er ikke gratis at være på de sociale medier, fordi man betaler med sine data. Derfor bør det være sådan, at man er på de sociale medier, fordi man vælger det til. Ikke fordi man føler sig tvunget til det. Den her undersøgelse er en påmindelse til virksomheder, organisationer og forbrugere om, at man kan kommunikere gennem andre kanaler end eksempelvis Facebook,” siger han.

Thomas Damkjær Petersen mener, at det vigtig at skelne mellem ”need to know” og ”nice to know”

”Der skal naturligvis være respekt omkring de mennesker, som ikke ønsker at være på sociale medier. Derfor mener jeg, at vigtige informationer til alt fra sportsudøvere, forældre, gymnasieelever til studerende ikke kun skal foregå på sociale medier. Der findes andre løsninger, og hvis man af principielle årsager ikke ønsker at være på sociale medier, skal man ikke efterlades på hverken den eller anden perron,” siger han.

 

Føler du dig ”tvunget” til at være på de sociale medier, fordi meget information om fx arrangementer og aktiviteter kun kommer ad den kanal?

Procent

Ja, det er den væsentligste grund til at jeg er på de sociale medier

22 %

Det er en af flere grunde til at jeg er på de sociale medier

41 %

Jeg ville være på de sociale medier under alle omstændigheder

24 %

Ved ikke

13 %

Total

100 %

Userneeds for Ingeniørforeningen, IDA.1.669 svar fra personer, der alle er tilmeldt sociale medier.

Kontakter

Ulrik Frandsen 23 65 09 69

Billeder

Information om Ingeniørforeningen, IDA

Ingeniørforeningen, IDA
Ingeniørforeningen, IDA
Kalvebod Brygge 31-33
1780 København V

33 18 48 48http://ida.dk/

Følg pressemeddelelser fra Ingeniørforeningen, IDA

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Ingeniørforeningen, IDA

Carl Aage Dahl, fylder 60 år d. 1. februar 202024.1.2020 10:18:34 CETPressemeddelelse

Carl Aage Dahl er på syvende år administrerende direktør for Ingeniørforeningen, IDA med knap 300 ansatte på kontorer i Ålborg, Århus, Odense og København. Han præsenterer sig ofte som ”altmuligmand”, da IDA er en interesseorganisation, et fagligt netværk, en fagforening, et mødecenter og et ledelseshus... for at nævne nogle. Carl Aage Dahls karriere centrerer sig om ledelse og interessevaretagelse. Fra 1996 og 16 år frem bestred han en række ledende stillinger i landbruget, heraf de sidste tre år som CEO for Landbrug & Fødevarer. Carl Aage Dahl har jobbet i IDA i en tid, hvor IDAs hovedbestyrelse har store ambitioner. Siden 2012 har det parløb resulteret i en medlemsvækst på over 40.000 medlemmer, som strømmer til fra typiske baggrunde som ingeniører, naturvidenskab og IT. Med de nuværende 125.000 medlemmer har det gjort IDA til Danmarks største akademikerorganisation. Billeder af Carl Aage Dahl kan findes her: https://www.skyfish.com/sh/d88206c3026708c58d1b7eaabd984c42c20d70ce/1a8803

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum