Hvem er de danske tilbudsjægere?
YouGov har undersøgt de danske tilbudsjægeres demografi og holdninger. Undersøgelsen viser at tilbudsjægerne adskiller sig fra befolkningen på en række områder.
For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.
Når man ser på de danske tilbudsjægeres demografi, er der størst repræsentation blandt kvinder (65%) og befolkningen over 60 år (37%). Desuden er jyder og fynboer generelt mere tilbøjelige til at være på udkig efter gode tilbud, da 57% af tilbudsjægerne angiver, at de bor vest for Storebælt.
For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.
Tager man et kig på de danske tilbudsjægeres økonomi, har en fjerdedel (23%) en husstandsindtægt på 300.000 eller mindre om året.
Sammenlignet med den generelle befolkning, er tilbudsjægerne mere opmærksomme på direct mail, dvs. reklamer i postkassen, og ser de et mærke på tilbud, er de tilbøjelige til at slå til, selvom de har et andet yndlingsmærke.
Når det kommer til indkøb af dagligvarer, er de mest populære kæder blandt tilbudsjægerne Rema 1000 (61%), Netto (60%) og Lidl (37%).
For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.
Tilbudsjægerne kan generelt godt lide at være strukturerede, når det kommer til ugentlige indkøb. Mens 61% planlægger deres indkøb, holder halvdelen (49%) sig som regel til et stramt budget, når de handler, ligesom halvdelen (49%) altid tjekker produktanmeldelser, inden de køber noget.
En fjerdedel af de danske tilbudsjægere er desuden regelmæssigt forbi DBAs hjemmeside, hvor man kan være heldig at finde produkter til en brøkdel af nyprisen.
Om undersøgelsen
Undersøgelsen er baseret på data fra YouGov Profiles og er indsamlet over en periode på 12 måneder indtil 4. oktober 2020.
YouGov Profiles er vores segmenteringsværktøj, som skaber unikke muligheder for at kortlægge og udforske en befolkningsgruppe og sammenligne forskellige befolkningsgrupper i detaljen.
Nøgleord
Kontakter
Tove KeldsenNordic Marketing Manager, PR og Marketing
Tlf:+45 3142 6154tove.keldsen@yougov.comBilleder
Links
Information om YouGov Denmark
Klosterstræde 9
1157 København K
What the world thinks
YouGov er en international data- og markedsanalysekoncern. Vores kerneydelse er meningsmålinger, som kommer fra vores meget engagerede panel på 9,6 millioner mennesker over hele verden. Vi kombinerer denne kontinuerlige datastrøm med vores ekspertise inden for dybdegående research og indgående kendskab til branchen i en systematisk research- og marketingkontekst.
Vores udvalg af syndikerede, egenudviklede dataprodukter omfatter YouGov BrandIndex, den daglige brandtracker, og YouGov Profiles, som er vores segmenterings- og profileringsværktøj. Den markedsledende YouGov Omnibus giver hurtigt og omkostningseffektivt svar på research-spørgsmål fra hele befolkningen eller udvalgte målgrupper. Vi tilbyder også en bred vifte af kvantitative og kvalitative services, som skræddersyes af vores specialistteams med henblik på at opfylde vores kunders specifikke behov.
Med 41 kontorer i 25 lande og panelmedlemmer i 44 lande er YouGovs internationale markedsanalysenetværk et af de ti største i verden. Besøg yougov.com for yderligere oplysninger.
Følg pressemeddelelser fra YouGov Denmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra YouGov Denmark
Finans- og bilbranchens bedst vurderede brands inden for miljø- og socialt ansvar3.4.2024 10:13:30 CEST | Pressemeddelelse
YouGov har afdækket de to branchers bedst vurderede brands inden for miljø- og socialt ansvar. Og der er væsentlige forskellige på, hvilke brands der topper listerne.
Danmarks stærkeste brands 202327.2.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
REMA 1000 er tilbage som Danmarks stærkeste brand målt på det overordnede image, mens 365discount er brandet, der oplever størst fremgang i 2023.
Is Valentine’s Day a ‘proper’ special occasion, or is it too commercialised?10.2.2023 13:37:37 CET | Press release
Across the world, people have a cynical view of the celebration. Just 5% of Danes and 15% of Swedes see Valentine’s Day as being celebrated on its own terms.
Sådan takler globale og danske forbrugere de stigende leveomkostninger8.2.2023 10:02:32 CET | Pressemeddelelse
YouGovs Global Financial Outlook-rapport giver indsigt i 18 internationale markeder, og beskriver hvordan forbrugerne klarer de aktuelle finansielle udfordringer.
Have the 2023 Men’s IHF World Handball Championship partners made an impression?3.2.2023 06:00:00 CET | Press release
World Men's Handball Championship is a popular event in Scandinavia that gathers thousands to the matches and in front of the screens. In this piece, we have explored the impression sponsors had among the general population in Scandinavia and fans of the handball championship.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum