Hjertet banker for brolægning

Brolæggerlaugets oldermand i Dansk Byggeri Claus Johnsen fylder 60 år den 8. april.

Claus Johnsen er i gang med sit 13. år som oldermand. Brolæggerlauget i Dansk Byggeri har sat sine fingeraftryk på flere områder. Det gælder brolæggeruddannelsen, udvikling af holdbare belægninger og kvalitetssikring, og på Brolæggerlaugets kurser for tilsynsførende, hvor oldermanden selv underviser.

Claus Johnsen er ud over brolægger også uddannet bygningskonstruktør. Han har efter endt uddannelse arbejdet i familievirksomheden Johnsen Gruppen, hvor han i 1990 blev medejer og dermed den fjerde generation i virksomheden, der begyndte med oldefaren. Siden slutningen af 90’erne har Claus Johnsen arbejdet som selvstændig konsulent i firmaet Johnsen Brolægning, taget en kloakmesteruddannelse, været syn og skønsmand og beklædt posterne som næstformand for branchefællesskabet Dansk Infrastruktur og oldermand for Brolæggerlauget i Dansk Byggeri. I 2018 blev Claus Johnsen udnævnt til Ridder af Dannebrog.