Historisk stor ordrebog hos dansk cleantech-virksomhed

WindowMaster præciserer guidance for regnskabsåret 2022, bekræfter højere vækstmål på 10-15 % for 2023 og rapporterer stigende vækst på det nordamerikanske marked

Vedbæk, 7 december, 2022 - Den danske cleantech-virksomhed WindowMaster noteret på Nasdaq First North, præciserer forventningerne til resultatet for regnskabsåret 2022 til en samlet omsætning på mellem 233-236 mio. DKK. Samtidig cementeres vækstmålet for 2023 med en forventet vækst på toplinjen på mellem 10-15% til mellem 260-270 mio. kr. De nye positive forventninger er resultatet af en historisk stor tilgang af ordrer i 2022.

”Jeg er rigtigt godt tilfreds med at vi har fået skabt så gode resultater for WindowMaster i 2022, som jo ellers har været et udfordrende år i mange brancher og virksomheder. Vi ser navnlig en god og stærk udvikling på det nordamerikanske marked, som er et strategisk vigtigt marked for WindowMaster,” siger adm. direktør i WindowMaster, Erik Boyter.

WindowMaster udvikler og fremstiller cleantech-ventilationssystemer, som sikrer et bedre og mere sikkert indeklima i verden på en intelligent og bæredygtig måde til erhvervsbyggeindustrien. Efter et opkøb i 2019 af den amerikanske virksomhed Clearline Inc. I USA har WindowMaster accelereret og fået godt tag i de mere progressive og klimabevidste arkitekter og ingeniører, som står for byggerier af blandt andet kontorbygninger, universiteter, hospitaler og kulturinstitutioner. Det betyder at Nordamerika efter få år nu står for 5% af WindowMasters samlede toplinje med en forventet stigning til 10 % indenfor to til tre år.

”Vi oplever ikke nogen opbremsning indenfor erhvervsbyggeriet i USA. Tværtimod er der en generel udvikling, hvor vi ser at investeringerne i grønt byggeri stiger. Det er fortsat et nichemarked, men det er helt tydeligt på fremmarch og vi har positioneret os rigtigt godt som leverandør af frisk luft i markedet,” forklarer Erik Boyter og tilføjer at WindowMaster har en pipeline på over 200 projekter i Nordamerika, men også på de store tyske og britiske markeder vokser interessen for den danske ventilationsløsning.

En anden positiv effekt af det regnskabsmæssigt positive år 2022 er en betydelig lavere gearing, som betyder at WindowMaster har kapital til at finansiere fortsat vækst og udvikling af virksomhedens eksportmarkeder.

Erik Boyter
Chief Executive Officer
Ekb.dk@windowmaster.com

Eivind Kolding bliver formand: Nyt kapitel for Franklys vækstambition29.2.2024 11:52:27 CET | Pressemeddelelse

Frankly har på kort tid etableret internationalt fodfæste, og som næste skridt etablerer virksomheden nu en professionel bestyrelse, der markerer endnu et vigtigt skridt i den internationale vækststrategi. Det er den tidligere CEO for Danske Bank og Mærsk Line, Eivind Kolding, der bliver bestyrelsesformand, mens Tine Kaspersen, CEO for Dinesen og tidligere COO for Bjarke Ingels Group, tiltræder som bestyrelsesmedlem. De skal sammen med partnerkredsen styrke Frankly i at accelerere positionen på det globale B2B-marked.

WAOO: Nu er vi tilbage i Trekantområdet12.2.2024 08:05:07 CET | Pressemeddelelse

Knap er 2024 i gang, før Waoo kan annoncere, at TV- og internetleverandøren nu er tilbage i Trekantområdet via EWIIs fiberinfrastruktur. Jesper Antoni Nicolaisen, der er chef for Fibernet Wholesale i EWII Koncernen, glæder sig over, at aftalen er faldet på plads med Waoo. Det bringer EWII op på 11 udbydere, og administrerende direktør for Waoo, Brian Lønroth ser frem til igen at kunne udfordre konkurrenterne på kvalitet og Waoos prisvindende kundeoplevelse.