HiFi Klubben investerer digitalt og styrker salget i Tyskland
I fremtiden skal HiFi Klubbens traditionelle butikker transformeres til showrooms, hvor oplevelsen og lyden er i centrum, mens salget via digitale kanaler styrkes. Gennem det seneste år har den danske lydekspert investeret massivt i marketing samt det tyske marked, hvor salget i butikkerne er steget med 74 procent. Virksomheden, der i øjeblikket er i gang med at implementere en ny digitaliseringsstrategi, har netop fremlagt årsregnskab med et driftsresultat på 50 millioner kroner. Trods et mindre fald i omsætningen i forhold til året før, er direktøren tilfreds med udviklingen.
– Vi har oplevet et lille fald i omsætningen, som dels skyldes et dyk i vores salg af fjernsyn, og dels at vi som led i vores strategi har tilpasset antallet af butikker til markedet i Skandinavien. Salget af vores kerneprodukter er stigende, hvilket sikrer en profitabel forretning, mens vores rene driftsindtjening er tæt på status quo, forklarer Christoffer Arensbach, de er administrerende direktør i HiFi Klubben, og uddyber:
– Der er foretaget betydelige, langsigtede investeringer i marketing og udvikling af vores omnichannel-strategi, samt i det tyske marked. Vi er i færd med at styrke vores forretning, og vi forventer en øget omsætning det kommende år.
HiFi Klubben 3.0
Kundestrømmen ind i HiFi Klubbens showrooms skal styrkes gennem en mere differentieret og personlig kommunikation til kunderne, samt en øget indsats online. Som en del af ”HiFi Klubben 3.0”, som virksomheden har døbt strategien for fremtiden, er organisationen derfor blevet styrket markant på flere ledende roller blandt andet inden for marketing og eCommerce i løbet af det seneste år. Derudover har der været stort fokus på at rekruttere medarbejdere med de rigtige kompetencer til at sikre kunderne en kompetent og ærlig rådgivning.
– Vi skal kombinere vores stærke fokus på musikoplevelsen og demonstration af vores produkter med en tættere integration mellem butikkerne, vores digitale platforme og den bagvedliggende logistik. På mange måder er vi faktisk inspirerede af, hvordan konceptet startede i 1980, hvor det var postordresalg og direkte forsendelse fra lageret, fortæller Christoffer Arensbach.
Fremtiden lyder godt
I det forgangne år er HiFi Klubbens hovedkontor flyttet i et nyt byggeri med tilhørende showroom og plads til at teste god lyd, og senest er der åbnet nye showrooms åbnet i Hillerød og Viborg. Direktøren er optimistisk for fremtiden.
– Det tager selvfølgelig tid at implementere en strategi, og vi skal tilpasse os konkurrencen konstant. Men efter en årrække med fokus på convenience, hvor mange for eksempel har valgt små og diskrete plug and play-løsninger, mærker vi i øjeblikket tydeligt, at flere og flere prioriterer den gode kvalitet, når de vælger lyd til hjemmet. Og med et solidt omnichannel-fokus i forretningen og en vækst på over 74 procent i omsætningen i de tyske butikker det seneste år er der grund til både optimisme og yderligere investeringer, siger Christoffer Arensbach.
Kontakter
Olav Arnkjær
Relations Specialist, Epicent PR
(+45) 78 70 09 21
oar@epicent.dk
Billeder
Links
Information om HiFi Klubben
HiFi Klubben er – med 96 fysiske showrooms i Danmark, Norge, Sverige, Holland og Tyskland samt fem nationale onlinebutikker – Europas største specialkæde inden for hi-fi.
Følg pressemeddelelser fra HiFi Klubben
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra HiFi Klubben
Tonemester jubler over stigende interesse for lydoplevelser12.3.2021 07:00:00 CET | Pressemeddelelse
Siden marts er HiFi Klubbens salg af udstyr til hjemmebiografer steget med omkring 25 procent. Dansk prisvindende lyddesigner er begejstret over, at film og seriers lydside endelig bliver prioriteret i hjemmene.
40 år med HiFi Klubben: God lyd skal opleves i butikken14.1.2021 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
Manglende gennemsigtighed i anmeldelser og kvalitet af højtalere og lydudstyr understreger ifølge grundlægger af HiFi Klubben Peter Lyngdorf behovet for kædens fysiske butikker, hvor kunder kan ”uddannes” i kvalitet.
Går mod strømmen: HiFi Klubben satser på demorum2.10.2020 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Mens flere virksomheder prioriterer webshop over fysisk butik, går HiFi Klubben den modsatte vej. Med åbning af stort demorum øges fokus på kundeoplevelsen og samspillet mellem butik og webshop.
Flere og flere skjuler teknologien i hjemmet7.4.2020 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Stereoanlæg og andre teknologiske løsninger bliver i stigende grad gemt af vejen i de danske hjem. Det mærkes hos HiFi Klubben, hvor salget af indbyggede lydløsninger er steget med 40 procent årligt.
Få intense lytteoplevelser ved mørklagte koncerter11.11.2019 10:58:25 CET | Pressemeddelelse
HiFi Klubben inviterer til gratis koncerter i fuldstændigt mørke over hele landet. Når synet fjernes, skærpes hørelsen, og ved 27 gratis intimkoncerter onsdag 13. november kan alle interesserede opleve den intense lytning i mørket.