Få intense lytteoplevelser ved mørklagte koncerter
På gourmetrestauranter i europæiske storbyer kan gæsterne få åbnet sanserne helt op ved spise i mørke. Og måske kender du selv oplevelsen af, at alle lyde omkring dig virker kraftigere og står knivskarpt, hvis du går gennem en mørk skov sent om aftenen. Når én af vores sanser fjernes, skærpes indtrykkene nemlig fra de resterende, og oplevelserne intensiveres.
Netop den helt intense lydoplevelse skal vi prøve at finde ind til igen, mener HiFi Klubben. Derfor inviterer de nu til en række fuldstændigt mørklagte og gratis intimkoncerter med lokale upcoming artister i 27 danske byer under navnet LISTEN IN THE DARK. Her er lyden i centrum, og fokus bliver 100 procent på musikken:
– Vi vil give publikum en særligt fokuseret oplevelse, hvor de kan give sig hen til musikken, der får den fulde opmærksomhed. Vi er simpelthen i stand til at lytte bedre og mere intenst, når der ikke er nogen synsindtryk at forholde sig til. Helt konkret skruer vi ned for lyset i butikkerne, og alle får en natmaske for øjnene, så de absolut intet kan se. Vi sørger også for, at alle mobiltelefoner er slukkede, så der ikke er nogen forstyrrende elementer, siger Sanne Ernst Christensen, der er ansvarlig for LISTEN IN THE DARK hos HiFi Klubben.
Unikt for musikeren
Det er anden gang, at HiFi Klubben arrangerer LISTEN IN THE DARK. Første gang var en stor succes – ikke kun for de fremmødte tilhørere, men også for de optrædende kunstnere. En af dem var Soluna Kettel, der sidste år optrådte i HiFi Klubben.
– Det var fantastisk at kunne koncentrere sig om musikken, og selvom jeg ikke kunne se publikum, kunne jeg tydeligt mærke energien fra dem. Det var en speciel og meget intim følelse, som jeg endnu ikke har oplevet i samme grad ved andre koncerter, siger Soluna Kettel,
Lyt som du gjorde engang
LISTEN IN THE DARK ligger i forlængelse af HiFi Klubben kampagne, LISTEN LIKE YOU NEVER GREW UP. Når man er barn, reagerer man helt spontant på musikken – man bruger fantasien, skråler med på sangene og hopper og danser rundt i stuen. Og den umiddelbare spontanitet skal man Ifølge HiFi Klubben også have lov til at udleve som voksen.
Ved at invitere til mørklagte intimkoncerter indbyder vi folk til at give slip og lade sig opsluge af musikken. Det er naturligvis på en helt anden måde, end når man smider alle hæmninger og danser til musikken, som var man barn igen. Men begge er oplevelser, hvor vi skal give os hen til det at lytte, give musikken plads og lade os bevæge, fortæller Sanne Ernst Christensen.
Praktisk information
HiFi Klubben afholder LISTEN IN THE DARK onsdag den 13. november. Dørene åbner klokken 19.00. Der skal reserveres plads på forhånd. Efter først til mølle-princippet kan alle interesserede tilmelde sig gratis via dette link.
Nøgleord
Kontakter
Olav Arnkjær
Relations Specialist, Epicent PR
(+45) 78 70 09 21
oar@epicent.dk
Billeder
Links
Information om HiFi Klubben
HiFi Klubben er – med 96 fysiske showrooms i Danmark, Norge, Sverige, Holland og Tyskland samt fem nationale onlinebutikker – Europas største specialkæde inden for hi-fi.
Følg pressemeddelelser fra HiFi Klubben
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra HiFi Klubben
Tonemester jubler over stigende interesse for lydoplevelser12.3.2021 07:00:00 CET | Pressemeddelelse
Siden marts er HiFi Klubbens salg af udstyr til hjemmebiografer steget med omkring 25 procent. Dansk prisvindende lyddesigner er begejstret over, at film og seriers lydside endelig bliver prioriteret i hjemmene.
40 år med HiFi Klubben: God lyd skal opleves i butikken14.1.2021 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
Manglende gennemsigtighed i anmeldelser og kvalitet af højtalere og lydudstyr understreger ifølge grundlægger af HiFi Klubben Peter Lyngdorf behovet for kædens fysiske butikker, hvor kunder kan ”uddannes” i kvalitet.
Går mod strømmen: HiFi Klubben satser på demorum2.10.2020 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Mens flere virksomheder prioriterer webshop over fysisk butik, går HiFi Klubben den modsatte vej. Med åbning af stort demorum øges fokus på kundeoplevelsen og samspillet mellem butik og webshop.
Flere og flere skjuler teknologien i hjemmet7.4.2020 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Stereoanlæg og andre teknologiske løsninger bliver i stigende grad gemt af vejen i de danske hjem. Det mærkes hos HiFi Klubben, hvor salget af indbyggede lydløsninger er steget med 40 procent årligt.
HiFi Klubben investerer digitalt og styrker salget i Tyskland10.9.2019 08:37:03 CEST | Pressemeddelelse
Danske HiFi Klubben, der er Europas største specialkæde inden for lyd, har netop afleveret regnskab med et driftsresultat på 50 millioner kroner. Kæden investerer massivt i den digitale strategi og det tyske marked.