Her er vinderen af Mikonomilegatet 2018

I starten af året besluttede sammenligningstjenesten Mikonomi.dk sig for at belønne nordiske studerende, der søger ud over de nærmeste landegrænser med et legat på 5.000 kr. Siden da har de modtaget mere end 250 kvalificerede ansøgninger og kan i dag stolt offentliggøre den heldige vinder.

I april 2018 oprettede Mikonomi.dk et legat, der havde til formål at støtte op om nordiske studerende, der tager på udveksling. Dette gjorde de, da de ønskede at belønne de unge studerende, der ved at rejse ud er med til at fremme globalisering. I dag kan de nu endelig offentliggøre vinderen af de 5.000 kr.

To gange udlandsophold indenfor 2 år

Vinderen af Mikonomilegatet 2018 hedder Thomas Møller Andersen, som til dagligt studerer på Copenhagen Business School. Han har tidligere været på udveksling i Mexico, og i år tog han endnu et semester i udlandet, denne gang i Australien.

Han beskriver i sit essay, hvordan han gennem disse to semestre har observeret, hvordan ting gøres forskelligt i forskellige kulturer. Han har på den måde tilegnet sig en masse ny viden, som han har taget med hjem til Danmark samtidigt med, at han har øget kendskabet til den nordiske kultur i udlandet.

Fællesskab gennem diversitet

Missionen for legatet er at støtte de unge studerende, som søger udover de danske landegrænser. Disse studerende tager en aktiv del i verden og medvirker til, at denne blive mere global. Da Mikonomi.dk selv er en global virksomhed, bestående af mange forskellige nationaliteter, er legatets formål derfor ideelt for virksomheden selv, som CEO hos Mikonomi.dk, Mark Thorsen fortæller her:

“Mikonomi.dk og dets bagland består af medarbejdere fra mange forskellige lande og nationaliteter. Vi har selv tænkt globalt fra starten, og ønsker generelt at fremme internationalisering og mangfoldighed. Derfor vil vi gerne støtte op om de studerende, der rejser ud i verden og smager på det internationale samfund, såvel som spreder nordisk kultur og -værdier globalt”.

Du kan læse mere samt holde øje med fremtidige legater her.