Dansk Magisterforening

Her er Danmarks bedste tutorer

Dansk Magisterforening uddeler Tutorprisen til de tutorer, der er særligt dygtige til at få de studerende godt i gang fagligt og socialt på studiet.

Hvor skal vi have forelæsning? Hvad er ECTS-point? Kan man udveksle på bacheloren? Og kan litteraturvidenskaberne møde op til biologernes fredagscafé? De mange ubekendte kan føles overvældende, og sommerfuglene flagrer ekstrahurtigt rundt i maverne hos de fleste nye studerende, der træder ind på universiteterne for første gang. Heldigvis er der tutorer på studiestederne, der sørger for, at de nye studerende kommer godt i gang med deres uddannelse. Dansk Magisterforening uddeler hvert år Tutorprisen for at anerkende tutorernes vigtige arbejde. I år er det tutorer fra den humanistiske basisuddannelse på RUC, der løber med prisen som landets bedste tutorer.

Velfortjent skulderklap

Ronja Ravnskov er forkvinde for de studerende medlemmer af Dansk Magisterforening. Hun lægger vægt på, at det skal være sjovt og trygt at starte på studiet.

”Vi ved, at studiestarten er vigtig for at sikre et socialt miljø og en sund studiekultur på uddannelserne. I DM arbejder vi på mange forskellige måder for at sikre et godt studiemiljø på universiteterne. Med Tutorprisen giver vi et skulderklap til de mange engagerede tutorer, der gør en kæmpe indsats for at give de nye studerende en sjov og tryg start på studiet. Studiet skal gerne byde på både nye sociale relationer og faglig blomstring. Det lægger vi vægt på, når vi uddeler prisen”, siger Ronja Ravnskov.

Tutorer er forbilleder

Tutorprisen 2019 går i år til tutorerne fra HAB E hus 44.3 fra RUC, som er et af tutorholdene fra den humanistiske bacheloruddannelse. Med Tutorprisen følger en præmie på 10.000 kr.

Som begrundelse for at uddele Tutorprisen til tutorerne på den humanistiske basisuddannelse på RUC, HAB E 44.3, siger Ronja Ravnskov:

”Tutorerne på HAB E hus 44.3 på RUC har i deres introforløb med kæmpe gejst vist, hvordan studiet kan være et sted, hvor stærke venskaber opstår, og at et godt studiemiljø samtidig går hånd i hånd med et fagligt engagement. De har været ekstremt gode forbilleder for, hvordan livet på universitet kan være både på det sociale og faglige plan. Derfor får de et kæmpe tak herfra og et varmt tillykke med Tutorprisen”, lyder det fra de studerendes forkvinde Ronja Ravnskov.

OM TUTORPRISEN

Dansk Magisterforening har i mere end 10 år uddelt Tutorprisen. Ved siden af den nationale pris som landets bedste tutorer, uddeles der lokale priser på landets største universiteter. I år går priserne til:

RUC: Lokal- og Landsvinder: Tutorerne på 44.3 HAB E (10.000 kr.)

AU:Molekylærbiologi (2500 kr.)

AAU: Psykologi (2500 kr.)

KU: Litteraturvidenskab (2500 kr.)

SDU: Audiologopædi tutorerne (2500 kr.)

Læs mere om Tutorprisen på Dansk Magisterforenings hjemmeside: https://studerende.dm.dk/medlemskab/tutorprisen-2019

Information om Dansk Magisterforening

Dansk Magisterforening