HC Automobilservice i Kibæk bliver nyt medlem af CarPeople-familien

Knap tre år som uafhængigt værksted, så blev Henrik Christensen og HC Automobilservice i Kibæk en del af den voksende frivillige værkstedskæde CarPeople. Det støtter den gode udvikling, mener indehaveren.
Selvom Henrik Christensens værksted ikke har mange år på bagen, har den blot 38-årige automekaniker solid brancheerfaring siden 1999. Foto: PR.

Henrik Christensens værksted har ikke mange år på bagen, men det betyder ikke, at den blot 38-årige automekaniker ikke har styr på for og bag af en topnøgle. Med solid brancheerfaring siden 1999 har mekanikeren både fået opfyldt drømmen om at drive eget værksted – og fortsætter nu også som en del af den frivillige værkstedskæde CarPeople.

– Jeg startede mit eget værksted på min privatadresse i 2018 med ingen kunder i kartoteket, men med en filosofi om, hvordan jeg ville drive autoværksted og hvad jeg gerne ville have fokus på. Hurtigt blev lokalerne et flaskehalsproblem, så da jeg i 2020 fik muligheden for at købe lokalerne fra et lokalt værksted i drift gav det både bedre plads og mere synlighed samt bedre placering. Og et samarbejde med CarPeople mener jeg, kan understøtte den positive udvikling vi og vores omkring nu 1000 trofaste kunder nu er i, siger Henrik Christensen fra det nye CarPeople Kibæk.

Det er blandt andet professionalismen og visionerne som fik Henrik Christensen til at takke ja til samarbejdet med CarPeople. Omvendt er det hans høje faglighed, gå-på-mod og passion for biler, som CarPeople ser en fremtid i.

Ambitiøse værksteder er velkomne

Med Kibæks nye CarPeople-værksted betyder samarbejdet mellem Henrik Christensen og CarPeople, at han blandt andet kan tilbyde kunderne gode forsikringspriser, vejhjælp og service og ordentlighed i topklasse. Det er blandt andet de fordele løfter, som skal sikre kæden medlemsvækst over hele landet.

– Som en frivillig kæde har vi et stort behov for at kunne stole på, at de værksteder, som tager CarPeople-kasketten på, rent faktisk også repræsenterer de værdier vi står for: forretningsudvikling, ordentlighed, samarbejde og selvfølgelig høj kvalitet. Vi er fuldkommen trygge i samarbejdet med Henrik Christensen, for han har på ganske kort tid vist sig som en, der kan drive virksomhed med styr på tingene, en høj kundetilfredshed og ambitioner for kvaliteten og fremtiden, siger Finn Thomsen, kædechef i CarPeople.

Elektriske ambitioner for værkstedet

Som en del CarPeople-pakken bliver det nye værksted i Kibæk nu også certificeret til service på el- og hybridbiler. Dette ekstra hak i kursusbogen var en vigtig del for Henrik Christensen, der ser de grønne biler som fremtiden.

– Sammen med CarPeople har jeg fået en partner, som er på bølgelængde med mig i tanke og vision. Særligt med en forudsigelse om, at inden for de næste fem år, da bliver el og hybrid de store trækplastre blandt danske bilejere. Der skal jeg være med helt i front, og det kan jeg sammen med CarPeople, siger Henrik Christensen.

Henrik Christensen har ikke planer om at vækste mere, end han selv kan have hånd i hanke med virksomhedens dag-til-dag, derfor er planen at forsætte værkstedet som tidligere, med fokus på kvalitet, tillid og gode priser, for det er sådan, man skaber glade og loyale kunder. Også som CarPeople-værksted.

– Min filosofi er, at man bygger en god virksomhed på loyale kunder, men man får ikke loyale kunder – dem skaber man. Og det vil jeg blive ved med at knokle for, også under CarPeoples faner, siger Henrik Christensen.

Henrik Christensen
HC Automobilservice Carpeople Kibæk
hcautomobilservice@gmail.com

Finn Overgaard Thomsen
Kædechef, CarPeople
ft@carpeople.dk

Efter knapt tre år som uafhængigt værksted er Henrik Christensen og HC Automobilservice i Kibæk blevet en del af den voksende frivillige værkstedskæde CarPeople. Foto: PR.

CarPeople er en landsdækkende værkstedskæde. Værkstederne udfører alle former for reparationer og service af din bil. CarPeople tilbyder blandt andet vejhjælp, online booking, landsdækkende garanti, lånebil og meget mere.  www.carpeople.dk