Handicapidrætsforening klar til Wii-turneringer

Klub Lavia i Randers kan nu tilbyde sine brugere træning og socialt samvær via Wii-spil.
Nyt tv, Wii-konsol og Wii-spil skal skabe nye aktiviteter i Klub Lavia.

Det er Sparekassen Kronjylland, der har givet handicapidrætsforeningen nyt udstyr, så foreningen kan udvide sit udvalg af aktiviteter for brugerne.

− I Klub Lavia tilbyder vi forskellige udfoldelsesmuligheder for både psykisk og fysisk handicappede. Da vi fra undersøgelser ved, at mange udviklingshæmmede føler sig ensomme, ønsker vi at gøre en endnu større indsats for at højne det sociale samvær i vores forening. Mange af vores brugere kommer her, fordi de har interesse eller behov for at dyrke en bestemt type motion eller bevægelse. Vi tror, at Wii-spil kan samle brugerne på tværs af de øvrige aktiviteter og forhåbentlig også tiltrække helt nye medlemmer. Wii’en tilbyder nemlig et nyt fællesskab og bringer endnu mere sjov, leg og socialt samvær ind i foreningen. Og så er det noget, alle kan være med til, fortæller Per Leif Christensen, formand i Klub Lavia.

− Helt konkret har vi fået tv, Wii-konsol og Wii-spil, så vi nu spiller fast hver onsdag aften. Vi har både bowling, badminton, dans og bevægelse på wii’en, og byder lejligheden sig vil vi også gerne lave nogle turneringer, fortæller formanden.

Det nye udstyr er blevet indkøbt for en donation fra Sparekassen Kronjyllands gavefond:

− Sparekassen Kronjylland ønsker at være med til at udvikle aktiviteterne i Randers til gavn for alle typer borgere. Samtidig ligger parasport og det, at alle kan blive en del af et fællesskab vores hjerte meget nært. Sparekassen indgik sidste år et 4-årigt partnerskab med Parasport Danmark, og vi glæder os over med støtten til Klub Lavia at kunne være med til også at gøre en lokal forskel for handicapidrætten i Randers, fortæller kundemedarbejder, Birthe Glerup fra Sparekassens afdeling på Mariagervej i Randers.

− Med Wii-udstyret har vi givet en støtte, som kommer til at skabe glæde og gavn i mange år frem, og sandsynligvis kan det også være med til at tiltrække nogle af de nye medlemmer, som Lavia aktuelt er på udkig efter, tilføjer hun.

Kundemedarbejder i Sparekassen Kronjylland, Birthe Glerup: 87 11 02 24.

Nyt tv, Wii-konsol og Wii-spil skal skabe nye aktiviteter i Klub Lavia.