Danske Handicaporganisationer

Handicapbevægelsen genvælger Thorkild Olesen som DH-formand

Lørdag er Thorkild Olesen blevet genvalgt som formand for Danske Handicaporganisationer, der er det fælles talerør for 35 organisationer med ca. 340.000 medlemmer.

DH's repræsentantskab har været samlet i Kolding, og Thorkild Olesen er genvalgt til at bestride formandsposten i DH.

Thorkild Olesen glæder sig over at være blevet genvalgt og vil fortsætte arbejdet med at få handicapsagen til at fylde mere:

”Alt for få danskere ved, at handicapsagen vedrører dem. Lige nu lever mere end 500.000 med et handicap og endnu flere kender en med fx gigt, ordblindhed, angst eller muskelsvind. Du kan sagtens leve et godt liv med masser af muligheder, selvom du har et handicap. Men det kræver, at flere engagerer sig i handicapsagen og dermed får den til at fylde mere på Christiansborg, i kommunerne og i resten af samfundet.”

Yderligere kommentarer: Thorkild Olesen, 23 40 92 00

Nyt forretningsudvalg:

På repræsentantskabsmødet blev der også valgt nye medlemmer til forretningsudvalget i Danske Handicaporganisationer, der nu ser således ud:

Formand: Thorkild Olesen (Dansk Blindesamfund)

Næstformand: Sif Holst (Fibromyalgi- og Smerteforeningen)

Anni Sørensen (Lev)

Kathe Johansen (Landsforeningen Autisme)

Lars Ahlburg (Danske Døves Landsforbund)

Pia Allerslev (CP Danmark)

Jan Jakobsen (Muskelsvindfonden)

Fakta om DH:

Paraplyorganisationen blev stiftet i 1934 under navnet De Samvirkende Invalideorganisationer.

DH har fokus på handicappolitik og særligt inden for beskæftigelse, uddannelse, sundhed, tilgængelighed og socialområdet. DH arbejder både lokalt, nationalt og internationalt for mere inkluderende samfund, så mennesker med handicap bliver en del af fællesskabet. DH har 97 lokalafdelinger fordelt i alle kommuner undtagen én.

Thorkild OlesenFormand for Danske Handicaporganisationer

Tlf:23 40 92 00