GravityZone tager nu hånd om den største sikkerhedsrisiko - mennesker!

Ved hjælp af Human Risk Analytics identificeres højrisikobrugere, der herefter kan adresseres på individuelt niveau.

Bitdefender, et førende globalt cybersikkerhedsfirma, der beskytter over 500 millioner systemer på verdensplan, er begejstret for at kunne annoncere Human Risk Analytics, en innovativ tilføjelse til deres sikkerhedssoftware GravityZone, som polstrer alle organisationers svageste led - menneskene.

En ny undersøgelse har vist, at medarbejdere typisk tilgår 59 risikable URL’er om ugen - det er 8,5 per dag! Afhængigt af de pågældendes vidensniveau om trusselslandskabet, udgør de en meget betydelig risiko for virksomheden - særligt når de arbejder hjemmefra.

Mennesker er virksomheders mest værdifulde ressource, men vi er samtidig fejlbarlige, hvilket skaber svagheder i systemerne. Den globale pandemi har vist os, at angribere ikke tøver med at udnytte vores frygt og behov for information og udføre angreb, der retter sig mod det menneskelige element i globale økosystemer. Jo mere nervøse og usikre, vi mennesker er, jo nemmere er det at få os til at gribe efter halmstrå. Halmstrå, angribere ikke tøver med at sende til os i form af phishing mails, der fx lover ny viden om eller behandling af Covid-19. BEC-angreb (Business Email Compromise eller Whaling) er også i kraftig stigning og er også en udnyttelse af menneskelig svaghed, her fx i form af vores respekt eller frygt for overordnede, der beder os om at foretage en transaktion NU.

GravityZone anvender nu Human Risk Analytics til at analysere brugeres handlinger og identificere adfærd, der udgør en sikkerhedsrisiko for organisationen eller brugeren selv. Dette forbedrer Risk Analytics Engine og muliggør et omfattende overblik over organisationens reelle sikkerhedsstatus - inklusive brugerne selv, normalt et blindt punkt for cyberforsvar. Risk Score gør det muligt for sikkerhedsadministratorer at sætte fingeren på systemer og brugere med en forhøjet risikoprofil og handle på det for at formindske risikoen uden at behøve at trække one-size-fits-all sikkerhedsprocedurer ned over hele organisationen.

I den seneste udgave har GravityZone også gjort fremskridt inden for området Security Controls med et modul rettet mod Ransomware-angreb, der fungerer som et nyt lag, der gør det muligt for kunderne at undgå konsekvenserne af avancerede ransomware angreb ved hjælpe af real-time fil backups.

På grund af diverse privatlivsregulativer kan der være problemer med at bruge sikkerhedsløsninger on-premise, men Endpoint Detection and Response, som ellers bruges i skyen, findes i en udgave, der kan bruges i GravityZone on-premise.

“Med disse nye tilføjelser er GravityZone nu den platform, der kan holde øje med hele organisationens tilstedeværelse i cyberspace,” siger Andrei Pisau, Sr. Director of Product Management hos Bitdefender. “Vi giver organisationerne de redskaber, der skal til for til fulde at forstå de risici, organisationen står over for og til at stoppe avancerede trusler, der måske kan påvirke dem på alle niveauer: endpoint, netværk, skyen - og det menneskelige.”

Frontpage PR & Kommunikation
Néné La Beet
telefon 26181511
nene.labeet@frontpage.dk

Dit hjem er smartere og meget mere sårbart end du tror - sådan sikrer du det mod hackere5.10.2020 06:00:00 CESTPressemeddelelse

Vores hjem er efterhånden fyldt med elektroniske produkter, der kan komme på internettet - smart-TV’er, smartphones, printere, højttalere - listen er lang, men har de adgang til nettet, er de i risiko for at blive hacket. Det kan virke som en uoverkommelig opgave, at vide om de alle er sikre, men det er det faktisk ikke. Bitdefender kommer her med en guide til, hvordan du sikrer dit smarte hjem på enkel og overskuelig måde.