Godt nyt til danske SMV’er: Danske Flex Funding tilbyder 425 millioner kroner i ny finansiering gennem Den Europæiske Garantifond (EGF)

Flex Funding er en dansk crowdlending platform, der siden 2013 har formidlet forbindelsen mellem SMV’er på udkig efter finansiering og private investorer. I sommeren 2021 indgik Flex Funding, med administrerende direktør og grundlægger Henrik Vad i spidsen, en banebrydende EGF-garantiaftale, der skal sikre, at små og mellemstore danske virksomheder får gavn af EU’s €540 milliarder store COVID-genopretningspakke som EU vedtog i 2020.

Vi er stolte af at være den første europæiske SMV crowlending platform som EIF (Den Europæiske Investeringsfond) har sat sin lid til. Danske SMV’er er grundlæggende for vores økonomi og har, både i den nuværende situation såvel som i fremtiden, brug for finansiering til vækst og investering. Med EIF-garantien, kan vi tilbyde vores SMV’er endnu bedre vilkår, inklusive lavere renter, og vi booster dermed markant vores mulighed for at tilbyde lån”, fortæller Henrik Vad.

Aftalen er gode nyheder for et presset marked, hvor økonomien buldrer derudaf og der er rift om arbejdskraften. De store virksomheder har færre udfordringer ved at optage erhvervslån til innovation og vækst. Men for de små og mellemstore virksomheder, der efter en lang og sej kamp står klar til at ryste COVID-19-krisen af sig, kan det være svært at rejse kapital til udvidelser af medarbejderstaben eller opgradering af produktionsudstyret gennem traditionelle erhvervslån i banken. Det skyldes blandt andet bankernes interne kreditpolitik, og at strengere lånepolitikker har gjort det ekstra omkostningstungt for bankerne at tilbyde lån til SMV’er. SMV’er er rygraden i dansk økonomi, og derfor betyder garantirammen fra EGF, at Flex Funding kan tilbyde investorerne ro i sindet, når de investerer i SMV’ernes fremtid.

Hos Flex Funding udgøres fundamentet for pålidelig og transparent finansiering af lån formidlet af private investorer. Virksomhedens digitale platform gør det let at få adgang til erhvervslån til konkurrencedygtige markedspriser, og det giver SMV’er et alternativ til banklån. Flex Funding udvælger passende kreditprojekter, udfører kreditkvalitet til investorerne, kreditværdighed og risikovurdering. Mere end 300 millioner kroner er blevet finansieret gennem Flex Funding til over 400 virksomheder og gennem 2800 aktive investorer.

KONTAKT: Henrik Vad, +45 26888900, henrik.vad@flexfunding.com

Flex Funding blev grundlagt i 2013 med det formål at revolutionere markedet for virksomhedslån og investorer, og dermed understøtte væksten i samfundet til glæde for os alle. Flex Fundings koncept fungerer som en online markedsplads for finansiering og investering.