Max Burgers

Generalsekretær for UNICEF fortsætter sit bæredygtige arbejde i konsulenthus.

Steen M. Andersen, der er afgående Generalsekretær i UNICEF Danmark fortsætter det bæredygtige arbejde som aktiv i Advisory Boardet hos konsulenthuset Märk Cph, der hjælper danske virksomheder med at etablere deres konkrete handlingsplaner med udgangspunkt i bæredygtighed, samfundsansvar og kommerciel forretningsstrategi.

Märk Cph har på få år markeret sig som et af landets førende handlingsorienterede konsulenthuse, med fokus på at få sat action på det bæredygtige arbejde i landets virksomheder - der skal med andre ord gøres mere og tales mindre. Derudover er Märk også drivende for den danske del af den internationale bevægelse B Corp, der certificerer virksomheders bæredygtighed. Virksomheder som bl.a. Letz Sushi, Skagerak, Kerteminde Sparekasse og Sinatur hotellerne har alle fået sat retning på deres bæredygtige forretningsstrategi - ikke mindst også internt blandt medarbejderne.

-- Jeg glæder mig meget til at kunne følge op på den bæredygtige kurs, som jeg i mange år har sat for UNICEF og senest på VL Døgnet i år, hvor vi satte fokus FN’s verdensmål. Märk har den helt rigtige værktøjskasse til at hjælpe virksomhederne i mål med deres ønsker - og det tiltaler mig rigtigt meget, udtaler Steen M Andersen

-- Vi er meget glade for, at Steen har valgt at bidrage til vores arbejde i Märk og hjælpe os videre på vejen med at få flere danske virksomheder til at tage deres del af ansvaret for det samfund, de er en del af - samtidig med at det styrker virksomhedens kommercielle mål, udtaler Nicoline Olesen og Nille Skals, medejere af Märk Cph.

Yderligere oplysninger:

Steen M. Andersen
E: sandersen@unicef.dk
M: 28 44 38 30

Nicoline Olesen, medejer Märk Cph
E: nicoline@maerkcph.dk
M: 40 85 81 54

Information om Max Burgers

Max Burgers

Om Märk Cph

Märk Cph blev etableret i 2016 og ejes af Nicoline Olesen, Nille Skals og Flemming Møldrup (kendt fra TV) og arbejder strategisk med danske virksomheders ledelser om at etablere deres samfundsambition, som er syntesen mellem bæredygtighed og forretningsstrategi - og dermed en ny ledestjerne for virksomheden både internt og eksternt. I Märk’s Advisory Board sidder udover Steen M. Andersen også Michael Raffnsøe, der er medejer af den klimapositive restaurantkæde Max Burger i Danmark. Flere andre tunge profiler er på vej.

Følg pressemeddelelser fra Max Burgers

Flere pressemeddelelser fra Max Burgers

Svenske Max Burgers lancerer ny klimavenlig plantebøf til danskerne23.5.2019 09:03:22 CEST | Pressemeddelelse

Den 23. maj lancerer Max Burgers en egenudviklet burger som ser ud og smager som kød, men som er lavet plantebaseret protein: Delifresh Plant Beef. Nyheden er en unik innovation som er udviklet i Max’ eget Food lab i Stockholm under ledelse af chefkok Jonas Mårtensson. Initiativet er et stort skridt fremad i Max’ arbejde med at reducere sin klimapåvirkning ved at inspirere flere til at spise burgere, der smager godt - uden de behøver at være med rødt kød.