Max Burgers

MAX Burger lancerer som nogle af de første vegansk “milkshake” i Danmark.

Som den første burgerkæde i Danmark lancerer MAX Burger den 27 juni veganske “milkshakes” på alle sine restauranter i Danmark, Norge og Sverige. Det betyder, at udvalgte varianter af de populære Luxusshakes nu også kan fås i veganske versioner.

MAX har gennem længere tid mærket en stigende efterspørgsel på alle sine vegetariske og veganske burgere, og har set en 3-dobling af salget af disse i Danmark siden 2016, hvor menuen blev væsentligt udvidet. Delifresh Plant Beef, som er den helt nye plantebaseret “bøf”, står således for en tredjedel af salget i den netop lancerede sommerburger Spicy Avocado. Der har derfor også været et stort ønske om et vegansk alternativ til de meget populære Luxusshakes som er mælkebaserede. Efter en succesrig testlancering på enkelte restauranter i Stockholm, der startede for et år siden, er turen nu kommet til alle restauranter i Skandinavien.

• Vi ser frem til endelig at kunne give mange af vores gæster der foretrækker vegansk mad, et rigtigt velsmagende alternativ til den mælkebaserede Luxusshake, siger Michael Raffnsøe, partner og medejer af We Love Burgers A/S som driver de danske MAX restauranter. Der findes mange motiver til at flere og flere tilvælger vegansk - enten helt eller delvist som del af deres madvalg. Det kan være et ønske om egen sundhed, klimaet eller dyrevelfærd. Som en del af vores bæredygtighedsarbejde, er vi derfor glade for at kunne tilbyde en plantebaseret Luxusshake, uden at der gives afkald på den gode smag.

Information:

Luxushake Vegan lanceres i alle MAX restauranter i Danmark, Norge og Sverige den 27. juni i følgende smagsvarianter: Pære, Jordbær, Blåbær og Chokolade. Samtidig udskiftes normal milkshake med Dreamshake - den veganske “milkshake”.
Luxusshakes med mælk fås udover smagsvarianterne ovenfor - også som Banana Split og Espresso-Caramel

Luxusshake Vegan og Dreamshake har kokosmælk som base.

Michael Raffnsøe, partner
M: 40 38 05 04. E: michael.raffnsoe@max.dk.

Information om Max Burgers

Max Burgers

Max åbnede sin første restaurant i Danmark i marts 2013 på Gammeltorv ved Strøget i København.  Allerede en måned efter åbningen, vandt Max en blindsmagning i Go’ Morgen Danmark på TV2 over sine amerikanske konkurrenter.  Max Burger har 3 restauranter i Danmark, alle beliggende i Storkøbenhavn. Der er ialt mere 140 restauranter i Skandinavien, Polen og andre markeder.

We Love Burgers A/S der er masterfranchisetager for Max Burger i Danmark blev i 2018 nomineret som “Årets Ejerleder” af PwC og som “Gazellevirksomhed” af Dagbladet Børsen.

Følg pressemeddelelser fra Max Burgers

Flere pressemeddelelser fra Max Burgers

Svenske Max Burgers lancerer ny klimavenlig plantebøf til danskerne23.5.2019 09:03:22 CEST | Pressemeddelelse

Den 23. maj lancerer Max Burgers en egenudviklet burger som ser ud og smager som kød, men som er lavet plantebaseret protein: Delifresh Plant Beef. Nyheden er en unik innovation som er udviklet i Max’ eget Food lab i Stockholm under ledelse af chefkok Jonas Mårtensson. Initiativet er et stort skridt fremad i Max’ arbejde med at reducere sin klimapåvirkning ved at inspirere flere til at spise burgere, der smager godt - uden de behøver at være med rødt kød.