Gadeaktion: Folkebevægelsen på stemmesedlen

Folkebevægelsen mod EU vil opstille til EU-parlamentet for at forsvare dansk suverænitet og vigtige værdier

Folkebevægelsen mod EU vil på stemmesedlen til det næste EU-parlamentsvalg for at modvirke EU’s centralisering af magt og de negative konsekvenser af Danmarks EU-medlemskab.

Flere af bevægelsens ledelsesmedlemmer vil derfor deltage i en gadeaktion foran Københavns Hovedbanegård (Bernstorffsgade) mandag den 26. september kl. 14-18 – hvilket er en optakt til bevægelsens landsmøde, der afholdes den sidste weekend i oktober.

”Folkebevægelsen mod EU har taget arbejdshandskerne på for at få vælgererklæringer til gavn for demokratiet, dansk suverænitet og andre vigtige værdier. Vi håber, at mange danskere vil give os mulighed for at komme på stemmesedlen igen. Vi skal ned til EU-parlamentet for at modvirke og afsløre EU’s udvikling til Europa Forenede Stater” siger Susanna Dyre-Greensite, formand for Folkebevægelsen mod EU.

Mette Langdal og Lave K. Broch er blandt de ledelsesmedlemmer, der deltager i gadeaktionen i København, og de rejser fra henholdsvis Jylland og Bornholm til gadeaktionen i København.

”Det er afgørende for den danske EU-debat, at Folkebevægelsen mod EU kommer på stemmesedlen igen for Folkebevægelsen mod EU er med til at højne niveauet i den danske EU-debat. Vi vil igen være Danmarks vagthund i EU-parlamentet til gavn for bl.a. klimaet og velfærden” udtaler Mette Langdal, der er næstformand i Folkebevægelsen mod EU.

”Vi havde aldrig fået folkelige nejer til euroen, Maastricht-traktaten og EU’s overstatslige retspolitik, hvis Folkebevægelsen mod EU ikke havde været repræsenteret i EU-parlamentet. Det er derfor afgørende for vores folkestyre at vi får nok vælgererklæringer nok og du kan hjælpe os”, siger Lave K. Broch, der er medlem af Folkebevægelsen mod EU’s landsledelse.

Læs mere om kampagnen for vælgererklærigner på https://www.folkebevaegelsen.dk/vaelgererklaering/

Information om Folkebevægelsen mod EU

Lyngbyvej 42