Ung, kvindelig duo: Spidskandidater for Folkebevægelsen mod EU

Folkebevægelsen mod EU har valgt kandidater til Europa Parlamentets-valget i 2024. I spidsen er bevægelsens kendte talsperson Susanna Dyre-Greenside samt det nye unge håb, Sine Bilfeldt. Begge 29 år og fra Østerbro i København.

Sine Bilfeldt, 29 år, er kandidat for Folkebevægelsen mod EU til Europa Parlamentsvalget i 2024. Foto: Privat.

I alt blev der valgt seks kandidater til EU-valget den. 9 juni 2024 på bevægelsens landsmøde, som blev afholdt i Aarhus i slutningen af oktober. Se listen over alle kandidaterne herunder.

Mest opsigtsvækkende er en plads i top-3 til det nye ansigt, Sine Bilfeldt. Hun er studerende på Erhvervsakademi Zealand, aktiv i organisationens ungdomsnetværk, og kommer nu helt i front i valgkampen sammen med garvede Susanna Dyre-Greensite (#1) og Lave Knud Broch (#2).

– Jeg glæder mig til at deltage med kritiske indspark i debatten om EU's voksende indflydelse i det danske samfund. Mit mål er at kæmpe for vores demokrati og selvstændighed, når medier og politikere ikke tør fortælle sandheden, udtaler Sine Bilfeldt.

Folkebevægelsen mod EU har brug for ekstra meget opbakning og opmærksomhed forud for valgkampen 2024. Det skyldes, at organisationen slås hårdt for at indsamle de nødvendige vælgererklæringer for at komme på stemmesedlen. Der er pt. afgivet 2.076 erklæringer ud af de i omegnen af 70.000, der skal til for at komme på stemmesedlen.

På landsmødet besluttede medlemmerne af Folkebevægelsen mod EU at fortsætte indsamlingen af vælgererklæringer og opstiller kandidater, da dette giver borgerne mulighed for aktivt at støtte EU-modstandere igennem hele valgkampen. Samtidig ønsker Folkebevægelsen mod EU at få mulighed for at deltage i panel- og valgdebatter på lige fod med ja-partiernes.

– På nuværende tidspunkt findes der ingen ægte EU-modstandere på stemmesedlen. Derfor er vores kandidater og stemme relevant. Vi repræsenterer alle de danskere, der har en sund skepsis overfor magt-centraliseringen i Bruxelles, siger Susanna Dyre-Greensite.

Den samlede liste over Folkebevægelsen mod EU's kandidater til EU-valget 2024:

1. Susanna Dyre-Greensite
2. Lave Knud Broch
3. Sine Bilfeldt
4. Jean Thierry
5. Ann-Selena Cailloux
6. Hasan Daher

Landsmøde hos Folkebevægelsen mod EU 2023 i Aarhus.