Fusion af DIP og JØP rykker pensionskasse i top 10

I dag blev fusionen af Ingeniørernes Pensionskasse, DIP, og Juristernes og Økonomernes Pensionskasse, JØP en realitet, da den formelle tilladelse fra myndighederne kom i hus.

Med over 100.000 medlemmer rykker det nye selskab P+ ind i top 10 blandt de største pensionsselskaber i Danmark.

Ingeniørforeningen, IDAs formand Thomas Damkjær Petersen, glæder sig over udviklingen af flere grunde: “Først og fremmest kan vi høste stordriftsfordele til gavn for vores medlemmer ved at reducere udgiften til administration i ét fælles medlemsejet selskab. Det er desuden min vurdering, at tiden var kommet til konsolidering, så vi kan fremtidssikre et robust pensionstilbud, som vi sætter en stor ære i tilbyde vores medlemmer”.

Formanden for Djøf, Henning Thiesen, glæder sig også over fremtidsudsigterne for medlemmerne: “Vi er meget tilfredse med det her samarbejde. Vi arbejder hver dag for, at vores medlemmer får den bedst mulige tilværelse - både under og efter deres arbejdsliv. Jeg er ikke i tvivl om, at vores medlemmers pension er bedre sikret gennem denne fusion, der samler jurister, økonomer og andre med en samfundsvidenskabelig uddannelse med IDAs ingeniører, naturvidenskabere og IT-professionelle. Jo større vi er, jo bedre, mere fleksible og tidssvarende produkter kan vi tilbyde vores medlemmer”.

Det nye selskab har Anders Eldrup som bestyrelsesformand. Både IDA og Djøf bliver repræsenteret i bestyrelsen i P+.

For yderligere kommentarer kontakt:
Thomas Damkjær Petersen via IDA-pressechef Søren Lauridsen: 30637723
Henning Thiesen via mediechef i Djøf Jakob Stig Jørgensen: 29709495