Freeway investerer overskud i vækst

Freeway-koncernen, der består af 30 hovedsageligt webbaserede virksomheder, kommer igen ud med plus på bundlinjen og bruger overskuddet til at sætte fokus på udvikling af nye projekter.
Foto: Jóna Astrid Lambastein

Freeway-koncernen, der blandt andet driver Dating.dk, forlod 2019 med et resultat efter skat på 7.1 mio. kroner. Det viser det netop offentliggjorte årsregnskab for Freeway Holding ApS. Resultatet er påvirket af nedskrivning af tilgodehavende og gældseftergivelser på 4,8 mio. kroner.

De 7.1 mio. kroner på bundlinjen er en lille fremgang fra det forgående år, hvor resultatet efter skat var 6.8 mio. kroner.

”Vi er tilfredse med årets resultat. Freeway har igennem mere end 20 år investeret i iværksætteri og bygget egne virksomheder, og vi er repræsenteret i et bredt udsnit af markeder. Vi er stolte af fortsat at have en bred pallette af bæredygtige virksomheder,” siger koncerndirektør i Freeway Mia Wagner.

Koncernen består af omkring 30 forskellige virksomheder. Man er blandt andet repræsenteret på boligmarkedet med lejebolig.dk, lige som man også længe har været til stede i EdTech med studienet.dk. Med en række webshops, blandt andet Plusbog.dk og Party In A Box, er e-handel også en vigtig del af forretningen.

Gennemført optimeringsproces frigiver ressourcer

Freeway-koncernen har efter flere års arbejde netop gennemført en optimering af onlineboghandlen Plusbog.dk, man investerede i tilbage i 2017. Boghandlen kom ud af 2019 i minus, men efter det første kvartal af 2020 er der plus på bundlinjen og sat kurs mod en bæredygtig drift.

Sammenlagt med det samlede positive koncernresultat for 2019 er tiden derfor nu inde til en opprioriteret udvikling af nogle af koncernens øvrige projekter, heriblandt boligstyling-virksomheden SalesStyling, som koncernen investerede i i DR-programmet ”Løvens Hule” og ser et stort vækstpotentiale i.

”Fremadrettet forventer vi fortsat at investere i iværksætteri, men vi vil også bruge endnu mere energi på vores nuværende projekter, som blandt andet omfatter Dating.dk, Room Service og senest Avisen.dk, som vi har besluttet at drive som en stærk, uafhængig avis. Vi investerer fortsat i vækst, og derfor trækker vi heller ikke en masse ud på bundlinjen,” siger Mia Wagner.

For yderligere oplysninger:

Pressekontakt Charlotte Thøming 23 95 48 58