Fra Garfield til Tentakler – der er plads til det hele på Copenhagen Comics i Øksnehallen

Mere end 100 tegneserieskabere fra ind- og udland står på gæstelisten, når Danmarks største tegneseriefestival inviterer på en weekend i striber.

Hvornår: 23. – 24. februar

Hvem: Copenhagen Comics for 8. gang

Hvad: Tegneseriefestival

Følg med: www.copenhagencomics.dk

“Copenhagen Comics er en hyldest til alle former for tegneserier. Det afspejler årets meget omfattende gæsteliste tydeligt. Tegneseriefans får mulighed for at møde serieskabere fra alle afkroge af tegneseriemediets utallige genrer – det bliver en fantastisk oplevelse uanset om du er til klassikerne, superhelte eller avant garde,” fortæller Anthony Verniere, formand for Copenhagen Comics.

Copenhagen Comics internationale gæsteliste tæller blandt andet Gary Barker (Garfield), Mark Buckingham (Fables), Ralph Meyer & Caroline Delabie (Undertaker), Tony Fleecs (My Little Pony), Olivier Schwartz (Splint & Co), Toshio Maeda (Legend of the Overfiend) med flere.

Derudover byder Copenhagen Comics weekenden igennem på en lang række aktiviteter. På i alt tre scener vil der være foruden paneldebatter og interviews også være både Claus Deleuran prisuddeling, DM i tegning og Cosplay-konkurrence.

Børnene får igen i år et dedikeret børneområde aktiviteter som Fortnite-dansekonkurrence, Spider-Man show, tegneworkshops og meget mere.

For yderligere information, pressebilleder eller interview.

DGI-byen / Øksnehallen:
Head of Marketing, Communications & Partnerships - Anne Liisberg
Email: anl@dgi-byen.dk eller telefon: 2279 0158

Copenhagen Comics:
Presseansvarlig – Thomas Berger
Email: thomas.berger@copenhagencomics.dk

Foto af Carsten Olsen

Danmarks største tegneseriefestival afholdes for 8. gang 23. - 24. februar i Øksnehallen i København. Festivalen hylder alle former for tegneserier, fra klassikere og superhelte til graphic novels og avant garde. Et væld af udenlandske tegnere gæster festivalen såvel som stort hele den danske tegneserieverden stiller op til signeringer, foredrag, workshops og paneldebatter.

Et aktivt foreningsliv for alle22.10.2018 14:48:52 CESTPressemeddelelse

Der er sket meget med foreningslivet, siden den første idrætsforening (Dansk Idrætsforbund) blev skabt tilbage i 1896 som en paraplyforening, der kunne hjælpe og repræsentere de mindre lokalforeninger. ’Foreningernes Dag’ i DGI-byen er skabt for, at hjælpe de mange forskellige foreninger vi huser med at formidle deres budskab og at skabe en hyggelig dag for dem, der allerede er i foreninger og dem, der måske får lyst til at prøve det.