føtex lancerer massiv prisinvestering og sænker hverdagspriserne
Der er tale om varige prisfald, så husholdningsbudgettet rækker endnu længere for de danske forbrugere. føtex sænker nemlig priserne markant på flere end 2000 af de mest populære og foretrukne varer. Med det forener føtex det store udvalg, den høje kvalitet og den gode service, føtex er kendt for, med regulære discountpriser.
- Vi vil skabe Danmarks bedste indkøbsoplevelse. Ikke kun målt på udvalg og kvalitet, men også pris. Vi sænker derfor priserne markant på de varer, som danskerne køber allermest, og vi gør dermed hverdagen endnu billigere for danskerne, siger Thor Jørgensen, direktør i føtex.
De første prissænkninger træder allerede i kraft fredag, og hver eneste uge i de kommende måneder vil flere hundrede varer få nye, lavere pris. Det fortsætter, indtil flere end 2000 varer har fået nye priser.
Permanente prisfald
- Der er tale om en helt regulær prisinvestering, hvor vi sænker priserne varigt. Der er ikke tale om kortvarige tilbud eller kampagnepriser. Men i stedet et helt klart ønske fra vores side om at blive blandt de allerbilligste butikker i landet og netop skabe Danmarks bedste indkøbsoplevelse ved at forene kvaliteten fra et supermarked med det, som discountbutikker gør godt, nemlig prisen, uddyber Thor Jørgensen.
Helt konkret er føtex' sigte at kæmpe om den laveste og bedste pris med samtlige danske butikker - også discountbutikkerne.
De første priser, der får føtæsk , er blandt andet stykprisen på frugt, der permanent sænkes med 20 procent. Derudover sænkes prisen på for eksempel 400 gram hakket oksekød fra 31,95 kr. til 26,50 kr. og kyllinginderfiletter fra 36 kr. til 29,67., hvilket er permanente prisfald på henholdsvis 17 og 18 procent. En dansk agurk falder fra 8 kr. til 6 kr., altså et prisfald på 25 procent.
Godt for kunderne
Thor Jørgensen lægger ikke skjul på, at føtex investerer mange penge i at sænke priser. Det kommer dog alt sammen kunderne til gode, da de kan se frem til endnu bedre priser, og føtex-direktøren glæder sig til at gøre hverdagen endnu bedre for de danske forbrugere:
- Der er ingen tvivl om, at man skal gøre sig fortjent til at blive valgt til af kunderne i Danmark. Danskerne ved, hvad de vil have, og hvad de vil give for det. Supermarkeder skal simpelthen være relevante på prisen, ellers har de ingen rolle i dagligdagen. Derfor lancerer vi nu en massiv investering i at sænke priserne. Vi har i forvejen et bredt udvalg af kvalitetsvarer i føtex, og det fortsætter vi med at styrke. Nu forener vi det samtidig med de allerbedste priser, pointerer Thor Jørgensen.
____________
Fakta:
- føtex sænker varigt priserne på mere end 2000 varer
- Priserne sænkes fra og med fredag den 25. august, hvor 350 varer får nye priser. Hver eneste uge derefter sænkes prisen på flere hundrede varer, indtil alle de mere end 2000 varer har fået nye, lavere priser
- Prisreduktionen sker på de mest solgte varer på tværs af alle kategorier og alle mærker
- Både mærkevarer og føtex' egne varer sættes ned i pris
Kontaktinformation
Thor Jørgensen, direktør i føtex - via Group Communication - på 87 78 50 02 el. press@dsg.dk
Kontakter
Group CommunicationDansk Supermarked Group
Tlf:8778 5002press@dsg.dkMads Hvitved GrandKommunikationsdirektør
Tlf:29 65 45 66mhg@dsg.dkBilleder
Information om Salling Group
Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.
Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.
Følg pressemeddelelser fra Salling Group
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Salling Group
Netto bliver ny partner for Pan Idræt5.8.2024 10:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Dagligvarekæden Netto har netop indgået et nyt partnerskab med Pan Idræt, som er landets største LGBTQ-medlemsforening med flere end 25 idrætsgrene. Partnerne ønsker sammen at styrke sociale idrætsfællesskaber og skabe en endnu mere inkluderende hverdag for medlemmer, medarbejdere og kunder.
Salling Group søger igen i år kreative nonfood-produkter til Innovation Day 202431.7.2024 14:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Den 6. november inviterer Salling Group endnu en gang til Innovation Day og byder kreative og kloge hoveder indenfor på hovedkontoret i Aarslev, Aarhus.
Salling Group samler igen medarbejderne til Danmarks største firmafest2.7.2024 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Over 40.000 medarbejdere er inviteret, når Salling Group afholder landets største firmafest allin25 ved hovedkontoret i Aarhus d. 8. juni 2025 sammen med nogle af Danmarks største kunstnere.
Salling Group overtager 35 COOP-butikker: Bringer Netto og føtex tæt på endnu flere kunder27.6.2024 15:15:00 CEST | Pressemeddelelse
Dagligvarekoncernerne Salling Group og COOP er nået til enighed om en handel, hvor Salling Group overtager et større antal COOP-butikker og projekter fordelt over hele landet. Handlen er betinget af konkurrencemyndighedernes godkendelse.
Netto når i mål med enorm opgave: Sidste butik står klar med nyeste koncept26.6.2024 09:45:00 CEST | Pressemeddelelse
Landets største dagligvarekæde passerer fredag morgen målstregen med konverteringen af samtlige danske Netto’er, når den røde snor klippes i forbindelse med genåbningen af Netto i Rødby. En femårig opgave er fuldført, men arbejdet med at forme fremtidens Netto er allerede gået i gang.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum