føtex lancerer massiv prisinvestering og sænker hverdagspriserne

Allerede fredag får flere hundrede priser

Der er tale om varige prisfald, så husholdningsbudgettet rækker endnu længere for de danske forbrugere. føtex sænker nemlig priserne markant på flere end 2000 af de mest populære og foretrukne varer. Med det forener føtex det store udvalg, den høje kvalitet og den gode service, føtex er kendt for, med regulære discountpriser.

- Vi vil skabe Danmarks bedste indkøbsoplevelse. Ikke kun målt på udvalg og kvalitet, men også pris. Vi sænker derfor priserne markant på de varer, som danskerne køber allermest, og vi gør dermed hverdagen endnu billigere for danskerne, siger Thor Jørgensen, direktør i føtex.

De første prissænkninger træder allerede i kraft fredag, og hver eneste uge i de kommende måneder vil flere hundrede varer få nye, lavere pris. Det fortsætter, indtil flere end 2000 varer har fået nye priser.

Permanente prisfald

- Der er tale om en helt regulær prisinvestering, hvor vi sænker priserne varigt. Der er ikke tale om kortvarige tilbud eller kampagnepriser. Men i stedet et helt klart ønske fra vores side om at blive blandt de allerbilligste butikker i landet og netop skabe Danmarks bedste indkøbsoplevelse ved at forene kvaliteten fra et supermarked med det, som discountbutikker gør godt, nemlig prisen, uddyber Thor Jørgensen.

Helt konkret er føtex' sigte at kæmpe om den laveste og bedste pris med samtlige danske butikker - også discountbutikkerne.

De første priser, der får føtæsk , er blandt andet stykprisen på frugt, der permanent sænkes med 20 procent. Derudover sænkes prisen på for eksempel 400 gram hakket oksekød fra 31,95 kr. til 26,50 kr. og kyllinginderfiletter fra 36 kr. til 29,67., hvilket er permanente prisfald på henholdsvis 17 og 18 procent. En dansk agurk falder fra 8 kr. til 6 kr., altså et prisfald på 25 procent.

Godt for kunderne

Thor Jørgensen lægger ikke skjul på, at føtex investerer mange penge i at sænke priser. Det kommer dog alt sammen kunderne til gode, da de kan se frem til endnu bedre priser, og føtex-direktøren glæder sig til at gøre hverdagen endnu bedre for de danske forbrugere:

- Der er ingen tvivl om, at man skal gøre sig fortjent til at blive valgt til af kunderne i Danmark. Danskerne ved, hvad de vil have, og hvad de vil give for det. Supermarkeder skal simpelthen være relevante på prisen, ellers har de ingen rolle i dagligdagen. Derfor lancerer vi nu en massiv investering i at sænke priserne. Vi har i forvejen et bredt udvalg af kvalitetsvarer i føtex, og det fortsætter vi med at styrke. Nu forener vi det samtidig med de allerbedste priser, pointerer Thor Jørgensen.

____________

Fakta:

• føtex sænker varigt priserne på mere end 2000 varer
  • Priserne sænkes fra og med fredag den 25. august, hvor 350 varer får nye priser. Hver eneste uge derefter sænkes prisen på flere hundrede varer, indtil alle de mere end 2000 varer har fået nye, lavere priser
  • Prisreduktionen sker på de mest solgte varer på tværs af alle kategorier og alle mærker
  • Både mærkevarer og føtex' egne varer sættes ned i pris

Kontaktinformation

Thor Jørgensen, direktør i føtex - via Group Communication - på 87 78 50 02 el. press@dsg.dk

Information om Dansk Supermarked Group

Dansk Supermarked Group