3 Danmark

Fortsat vækst hos 3

Del
Teleselskabet 3 og søsterselskabet OiSTER kommer også ud af tredje kvartal 2021 med flere kunder i butikken. Den samlede kundebase er nu oppe på 1.479.000.

Det går fortsat fremad for teleselskabet 3 og søsterselskabet OiSTER, som i tredje kvartal 2021 har erhvervet 3.000 nye kunder. 3 har en målsætning om 1,5 millioner glade kunder, hvormed man med 1.479.000 er tæt på målet.

”Siden vores opstart har vi haft det samme mål og mantra, som vi alle sammen har kæmpet for: Vi skal have 1,5 mio. glade kunder, der skal opleve, at det er nemt og bekymringsfrit at være kunde hos 3. Nu nærmer vi os det mål, og selvom vi bestemt går efter at få flere kunder end 1,5 mio., så bruger vi også tiden lige nu på at sætte flere nye mål og være ambitiøse i forhold til, hvad vi gerne vil tilbyde og være for vores kunder i fremtiden. Det skal fortsat være noget særligt at være kunde hos os, og vi vil i øvrigt også gerne sætte et positivt aftryk som virksomhed,” siger Morten Christiansen, Regional CEO i 3 Group og CEO for 3 Danmark.

I oktober har 3 ligeledes en milepæl, idet selskabet kan fejre sin 18-års fødselsdag. Det sker på et tidspunkt, hvor selskabet er i fuld gang med at opgradere 4G-netværket og udrulle 5G i hele landet. ”3 er blevet voksen, og vi har knap halvanden mio. kunder, som vi har ansvaret for. Selvom vi aldrig holder op med at have det sjovt i 3, så tager vi det ansvar meget alvorligt. Vores kunder skal have en fuldstændig gnidningsfri oplevelse – også med deres forbindelse – og derfor lægger vi enormt mange kræfter i vores igangværende opgradering af 4G og udrulning af 5G. Det vil give en stærkt forbedret oplevelse,” siger Morten Christiansen. 3 sikrede sig i forårets frekvensauktion den største mængde spektrum på det lynhurtige 3,5 GHz-bånd målt pr. kunde, hvilket betyder, at 3’s kunder vil få ekstra stor glæde af den udvidede kapacitet.

Grund til optimisme

I tredje kvartal af 2021 omsatte 3 for 697 mio. kr., hvoraf de 467 mio. kom fra serviceomsætningen. Driftsresultatet før afskrivninger endte på 168 mio. kr. (inkl. IFRS 16-effekten).

”Det er et udmærket resultat, selvom den kvikke læser vil notere sig, at vi ikke vækster lige så hurtigt, som vi har gjort tidligere. Det er der ikke mange i markedet, der gør lige nu. Det er omvendt heller ikke alle, der bliver større. Men det gør vi faktisk, og med den forretningsudvikling, 3 er i gang med pt, er der grund til at være optimistisk,” siger Morten Christiansen fra 3.

Nøgletal fra 3’s opgørelse af kundebasen i tredje kvartal af 2021 (1. juli til 30. september)[1]:

  • Nye kunder: 3.000
  • Samlet kundebase: 1.479.000
  • Omsætning: 697 mio. kr.
  • Serviceomsætning: 467 mio. kr.
  • Driftsresultat før afskrivninger (EBITDA inkl. IFRS 16): 168 mio. kr.

Mediekontakt:
Pia Hammershøy Splittorff, VP Corporate Affairs, 3

pia.splittorff@3.dk 31 200 400

3’s pressetelefon: 31 200 202

Om 3:
3 tilbyder mobiltelefoni og dataforbindelser via 3G, 4G, 4G+ og 5G mobilnetværk. 3’s kunder er flittige brugere af data på mobilen og har i en årrække haft det største dataforbrug i Danmark. Med et tilbud om fri roaming i 72 lande via konceptet 3LikeHome ønsker 3 at være det foretrukne teleselskab for rejselystne danskere. 3 i Danmark er en del af 3 Group, som er repræsenteret i Italien, Østrig, England, Irland, HongKong, Indonesien og Sverige. 3 ejes af CK Hutchison Holdings Limited (60%) og Investor AB (40%). Læs mere om 3 Group på www.three.com og om 3 på www.3.dk.


[1] Disse tal vil indgå i 3 Danmarks årsregnskab for 2021 og rapportering til de danske myndigheder. Bemærk, at kundetallene afviger fra det regnskab, som 3’s ene ejer Investor AB i Sverige offentliggør i dag. Der er forskel på de to opgørelser, da Investor AB opgør antallet af kunder på en anderledes måde, end 3 gør i Danmark. Forskellen ligger i, hvornår en kunde kategoriseres som aktiv og dermed skal tælles med. På den baggrund anbefaler vi, at danske medier, analytikere mv. tager udgangspunkt i nærværende udmelding fra 3.

Nøgleord

Kontakter

3's pressetelefon
Pressekontakt
presse@3.dk
31 200 202



Kundeservice
Pressekontakt
70 313 313

Billeder

Information om 3 Danmark

3 Danmark
3 Danmark
Fadet 4
1799 København V

3 tilbyder mobiltelefoni og dataforbindelser via 3G, 4G, 4G+ og 5G mobilnetværk. 3’s kunder er flittige brugere af data på mobilen og har i en årrække haft det største dataforbrug i Danmark. Med et tilbud om fri roaming i 72 lande via konceptet 3LikeHome ønsker 3 at være det foretrukne teleselskab for rejselystne danskere. 3 i Danmark er en del af 3 Group, som er repræsenteret i Italien, Østrig, England, Irland, Hong Kong, Indonesien og Sverige. 3 ejes af CK Hutchison Holdings Limited (60%) og Investor AB (40%). Læs mere om 3 Group på www.three.com og om 3 på www.3.dk

Følg pressemeddelelser fra 3 Danmark

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra 3 Danmark

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye