Fortsætter vækst i Norden: Adyen offentliggør finansielle resultater for første halvår (H1) 2022

Nøgletal
Januar - juni 2022 sammenlignet med januar - juni 2021
- Processed volume var €345.8 milliarder, en stigning på 60% år-til-år. Point-of-sale processed volume ligger på €44.9 milliarder, en stigning på 97% år-til-år
- Omsætning er på €608.5,mio., en stigning på 37% år-til-år
- EBITDA på €356.3 mio., en stigning på 31% år-til-år, EBITDA-marginal på 59%
- Free cash flow conversion ratio var 87% og med en CapEx på 6.6% af nettoomsætningen.
Fuld redegørelse for periodens finansielle resultater kan læses her.
Nordisk vækst
I løbet af årets (2022) første seks måneder har Adyen fortsat med at opbygge en arbejdsstyrke, der understøtter virksomhedens langsigtede mål. På globalt plan er Adyens arbejdsstyrke steget med 18% og har i dag 2.575 ansatte. Adyen i Norden har øget sin arbejdsstyrke med 30% i rapporteringsperioden i forhold til den tilsvarende periode.
Med målet om at kunne hjælpe kunder med at vokse ved at modernisere butiksoplevelsen, har Adyen accelereret innovationen i feltet ved at lancere - for første gang nogensinde - selvdesignede betalingsterminaler (POS-løsninger ). I forbindelse med lanceringen udruller bl.a. Nike, Lightspeed og Fresha terminalerne til brug i deres butikker.
Adyen har i løbet af det seneste halve år udvidet sit udvalg af lokale betalingsmetoder i Norden ved blandt andet at indgå et samarbejde med Collector og deres betalingsmetode Walley. Som den første ikke-nordiske bank har Adyen også tilsluttet sig det svenske Swish-netværk. Adyen tilbyder allerede peer-to-peer-betalingsmetoder, som MobilePay i Danmark og Finland samt Vipps i Norge.
Adyen har i rapporteringsperioden oplevet en stigende vækst inden for Unified Commerce, som er et tilbud til virksomheder, der forbinder alle salgskanaler inden for fysisk og digital handel på én samlet platform. Det nordiske kontor har i løbet af de seks måneder startet eller udvidet samarbejdet med blandt andre Reitan Convenience, Jula, Elgiganten og Elite Hotels. Væksten inden for tilbuddet er drevet af både eksisterende og nye kunder.
Adyen ser også vækst i sit tilbud hen imod platformsøkonomien, Adyen for Platforms, hvor man i løbet af årets første seks måneder blandt andet har indgået samarbejder med Timma og Floworder. Globalt har Adyen lavet aftaler med blandt andet Oracle, Crisp og Foodticket som platformskunder.
”Adyen har taget store skridt fremad i løbet af de sidste seks måneder og er i dag stærkere end nogensinde før. Vi har rekrutteret i høj fart for at kunne imødekomme den høje efterspørgsel på vores produkter fra nye kunder, men også fra eksisterende kunder. De bliver ved med at give os tillid til at implementere flere salgskanaler eller lancere på nye markeder med vores hjælp,” siger Tobias Lindh, Managing Director Adyen i Norden og Baltikum.
Om Adyen:
Adyen er den finansielle teknologiplatform, der anvendes af mange af verdens førende virksomheder. Ved at tilbyde end-to-end betalinger, datadrevne indsigter og finansielle produkter i en enkelt, global løsning hjælper Adyen virksomheder med at nå deres mål hurtigere. Adyen har kontorer i flere lande og samarbejder med virksomheder som bl.a. Elgiganten, Uber, H&M, Bestseller og Microsoft.
*Historiske tal er justeret siden tidligere offentliggørelse af regnskabsresultater.
Denne pressemeddelelse indeholder oplysninger, der kvalificerer eller kan kvalificeres som intern viden i henhold til artikel 7.1 i EU's markedsmisbrugsforordning.
Nøgleord
Kontakter
Linus Kajander, PR- and Content Manager, Adyen Norden och Baltikum:
Telefon: +46 736 86 00 78
E-post: linus.kajander@adyen.com
Billeder

Information om Kompas Kommunikation
Følg pressemeddelelser fra Kompas Kommunikation
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Kompas Kommunikation
Valsemøllen lancerer ny produktlinje – skal give hjemmebagningen et løft i hverdagen8.2.2023 06:30:00 CET | Pressemeddelelse
Vi lever i en tid med store forandringer og særligt fødevarer er ramt på mange fronter. Energikrisen er flaskehals i forsyningskæderne, og det presser prisen på fødevarerne. Samtidig ændrer forbrugeradfærden sig i en sådan grad, at det kalder på nye greb, hvis mærkevaren stadig skal gøre sig relevant. Derfor lancerer Valsemøllen nu en ny bageserie HVERDAG – de mest populære brødblandinger i mindre forpakninger tilpasset de nye markedsvilkår.
DXC Technology vinder offentligt udbud hvor den globale IT-serviceudbyder skal drive og videreudvikle det danske CPR-system8.12.2022 16:01:17 CET | Pressemeddelelse
DXC Technology skal fortsat stå for en sikker og effektiv håndtering af over 10 millioner nuværende og afdøde danskeres persondata gennem Det Centrale Personregister, CPR. DXC Technology og Indenrigs- og Boligministeriet har netop underskrevet ny kontrakt om driften af det samfundskritiske CPR-system, der også indebærer implementeringen af ny teknologi, der skal automatisere og modernisere området.
Det svenske tacobrand El Taco Truck lancerer produktserie i Danmark: ”Vi vil innovere tex mex-køkkenet og inspirere danskerne til at øge deres tacooplevelse derhjemme.”4.10.2022 07:49:28 CEST | Pressemeddelelse
Det skal smage godt – og så skal det være nemt og hurtigt at tilberede. De to parametre er særligt vigtige for danskerne, når de laver og spiser mad. Dog mangler mange inspiration, når det kommer til netop hurtige og velsmagende retter. Og særligt når danskerne kaster sig ud i tex mex-køkkenet føler flere sig på bar bund og savner ny inspiration og nye produkter. Netop dette ønsker svenske El Taco Truck at ændre på – og derfor lancerer de fra i dag deres produktlinje i Sallings butikker landet over.
SSI Diagnostica continues strong growth journey by merging with Virginia-based TechLab22.8.2022 09:00:00 CEST | Press release
SSI Diagnostica Group (SSID), a global in-vitro diagnostics company backed by Adelis Equity Partners, has experienced significant growth in recent years based on its ability for new product innovation, expansion into international markets and strategic acquisitions. SSID’s latest transformational acquisition, announced today, is the Virginia-based firm TechLab, Inc., a leading developer and manufacturer of rapid infectious disease tests for gastrointestinal and enteric diseases. By joining forces with TechLab, SSID is broadening its infectious disease product offering and laying the foundation for accelerated growth in the US.
Tork løfter hygiejne og trivsel på arbejdspladsen19.8.2022 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Tork Kontorhygiejne Pakken™ er et skræddersyet udvalg af produkter, tjenester, værktøjer og anden support, som hjælper facility managers med at skabe et rent og hygiejnisk arbejdsmiljø samt sikre, at medarbejderne føler sig trygge på kontoret.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum