“Først købte vi vores største konkurrent, så fik vi Nicolaj Højer ombord”

Startup virksomheden Handyhand er nu Danmarks største markedsplads for at booke services til hjemmet, med mere end 100.000 brugere.

Startuppen Handyhand hed oprindeligt Pinploy. Da Pinploy i sommeren 2022 overtog den 10 gange større konkurrent, adopterede de navnet Handyhand.

Nu har teamet bag det nye Handyhand fået en ny og prominent investor ombord. Nicolaj Højer Nielsen, som bla. er kendt for at have skabt succes virksomheden Penneo har nemlig investeret i den unge og håbefulde startup.

Nicolaj Højer Nielsen udtaler sig:

" Der er et kæmpe behov for en portal der samler udbydere/købere af tjenesteydelser. Mange har prøvet men fejlet, da der typisk har manglet både kritisk masse og den rette sofistikerede software til at løfte opgaven.

Jeg har kigget på stort set alle dem der har forsøgt, men valgt ikke at investere før nu.

Handyhand (før Pinploy) har lavet et teknisk sofistikeret produkt og formået at skabe traction uden store omkostninger.

Jeg ser også at founder teamets beslutning om at konsoliderer platformene, altså Pinploy og Handyhand, er en rigtig god ide og er det helt rigtige match. Handyhand bringer kæmpe brugergruppe med sig en, en landsdækkende tilstedeværelse og en stærk organisk trafik og Pinploy har en sofistikeret software som og infrastruktur."

Over det sidste år, har den lille startup mere eller mindre har bootstrapped sig til at opnå følgende milepæle:

1. Opkøbte den største konkurrent i Danmark, nåede mere end 100.000 brugere på din platform og fik en stærk mediepartner.

2. Onboarded en seje investorer Nicolaj Højer Nielsen & Kenneth Andersen

3. Øget den totale markedspladsvolume med flere millioner DKK

4. Med succes lanceret apps til både IOS og Android som supplement til vores stærke web tilstedeværelse.

4. Øget antallet af brugere som vender tilbage til platformen og størrelsen på deres køb.

5. Lavet et samarbejde med en stor dansk forbrugerorganisation

Saxo udtaler sig:

”Vi er stolte af vores resultater og vil bruge vores momentum, til at blive Danmarks ”go to” platform når man skal igennem sin to-do-liste. Vores opkøb af platformen Handyhand har også givet os nogle nye stærke kræfter i bestyrelsen. Her sidder Kenneth Andersen nu som bestyrelsesformand. Kenneth er en dygtig serieværksætter som har vært med til at bygge platforme op som eBay og Bilbasen.”

Kenneth Andersen udtaler sig:

”Sammensmeltningen af Pinploy og Handyhand har kæmpe potentiale. Gennem vores arbejde med Handyhand inden at Pinploy overtog forretningen så vi, at folk har både en stigende interesse for at få opgaver i hjemmet løst hurtigt og billigt, men også at for efterspørgslen på et mere fleksibelt arbejde er stigende.

Det giver derfor rigtig god mening, at landets to største tjenester er fusioneret for at skabe ”markedspladsen”, men en mission om at bidrage positivt til folks liv og gøre det nemt og trygt at finde hjælp og arbejde.”

Derfor investerer mange virksomheder i værktøjer til tidsregistrering3.10.2022 06:00:00 CEST | Aktuelt

Når man driver virksomhed, er det vigtigt, at man så vidt muligt forsøger ikke at overlade noget til tilfældighederne. Derfor er det også vigtigt, at man har gode værktøjer, der kan hjælpe med at sikre, at dette ikke sker. Blandt andet er det vigtigt, at man har et værktøj, der kan bruges til tidsregistrering, hvis man driver en forretning, der lever af at sælge tid. Gør den det, er det nemlig vigtigt, at man sørger for at fakturere al den tid, der bliver brugt – ellers kan rigtig mange penge ende med at gå tabt. Mange virksomheder bruger ikke et værktøj til tidsregistrering Der er rigtig mange danske virksomheder, der slet ikke gør brug af et værktøj til tidsregistrering. Det er bestemt en skam, at det forholder sig på denne måde. Det betyder nemlig, at der er mange virksomheder, der ikke får faktureret al den tid, de bruger. Årsagen til dette er, at de er nødt til at gætte sig frem til, hvor lang tid, der er blevet brugt på en opgave. Hvis det sker flere gange om dagen med flere fors

Køb af cykelskur til virksomhed: Dette skal du overveje27.9.2022 06:00:00 CEST | Blog

Har du fået til opgave et indkøbe et eller flere cykelskure til en virksomhed? I så fald er der en række overvejelser, der er vigtige at gøre sig først. Der findes nemlig et hav af cykelskure på det danske marked, men ikke alle vil være et ideelt valg for dig. Er der tale om et cykelskur, der skal bruges af en virksomhed, stilles der sædvanligvis andre krav, end hvis det skal bruges hjemme. Samtidig er der også en lang række valgmuligheder at vælge mellem, hvilket understreger, at der er flere aspekter, der skal tages op til overvejelse. Åbent eller lukket? Først og fremmest bør det overvejes, om virksomheden skal have et åbent eller lukket skur. Der er fordele og ulemper ved begge dele, hvorfor der skal vælges ud fra, hvad der er mest hensigtsmæssigt. Vælger man et åbent skur, er det let for de ansatte at tilgå deres cykler. Vælger man et lukket skur, bliver det en tand mere besværligt, men cyklerne er bedre sikret. Hertil skal man dog også huske, at de lukkede cykelskure som regel er