For første gang set i Danmark - danske koncert gæster samler det kulturelle Danmark, for at skabe en grønnere klode til kommende generationer via et ”grønt klik”.

YourTicket er den første billetudbyder i Danmark, der tilbyder deres kunder muligheden for at donere et beløb via et "grønt klik" til den danske NGO People United for Nature. Dermed samler People United for Nature spillesteder, biografer, festivaler og mange andre aktører omkring en fælles sag, nemlig at være med til at nå 3 af FN's verdensmål via støtte til danske og udenlandske naturprojekter.
Nye Folkeskove plantes over vigtige grundvandsmagasiner også som en hjælp til biodiversiteten. Skovene optager store mængder CO2 samt bliver nye rekreative perler vi danskere kan besøge. Folkeskovene kan støttes via "det grønne klik" hos billetudbyderne som People United for Nature samarbejder med.

Nu kan vi - publikum og fans - i fællesskab gøre en forskel, når vi går til koncerter og andre arrangementer. Det er ikke kun arrangørerne og musikerne, der skal gøre noget for miljøet og klimaet – vi, som gæster, får nu muligheden for at gøre noget vigtigt for vores kommende generationer via frivillige donationer af 5 til 500 kr. til People United for Nature.

Muligheden, der nu har åbnet sig for billetkøbere til nogle af vores koncerter, byder vi velkommen. Miljøet er noget jeg har meget fokus på – siger Morten Marcher, forsanger i "Die Herren".

People United for Nature er et helt nyt unikt fællesskab - på tværs af det kulturelle, alder, organisationer, miljø og grænser, deraf navnet People United for Nature. Ikke mere snak og tvivl om hvordan, nu gør vi noget og handler simpelt via det ”grønne klik”.

Vi handler på at indfri 3 af FN’s verdensmål, som er People United for Nature´s overordnede mål.

De 3 Verdensmål er følgende:

• Nr. 13 – Klimaindsats
  • Nr. 14 – Livet i havet
  • Nr. 15 – Livet på land

People United for Nature arbejder med at rejse økonomiske midler til miljøbevarende projekter i hele verden via allerede eksisterende og kommende kulturelle arrangementer. Vi vil med et ”grønt klik" give almindelige mennesker en let måde at skabe en grønnere klode til kommende generationer, helt uden efterfølgende forpligtigelser. Det "grønne klik" kan bruges alle steder, hvor der online kan købes en billet, bookes en hotelovernatning, biograf-, teater- eller festivalbillet - det er her, vi bliver united - uanset hvad man bestiller, og hvem man er.

De projekter vi støtter, bliver udvalgt af eksperter inden for naturbevaring, vi støtter små til store projekter i Danmark, men også globalt, hvor der er behov:

• Himmelev Folkeskov en del af Himmelev Skov ved Roskilde: En af vores samarbejdspartnere i Danmark og udlandet omkring skovrejsning er Skovrejsnings NGOén Growing Trees Network, sammen med hvem vi tilbyder jer at donere træer til den kommende Folkeskov med 70.000 træer der plantes efteråret 2023. Folkeskoven tilplantes over et vigtigt drikkevands magasin i samarbejde med Naturstyrelsen som i fremtiden har ansvaret for at passe og pleje skoven. Pr. kr. 18,- doneret plantes et træ. Inklusiv renhold rundt om træerne i 2 år.
  • Arútam, Ecuador, hvor lokale shuar indianere får mulighed for at købe skødet på 35 hektar intakt uberørt regnskov, som ligger op til indianernes reservat.
  • Køge Bugt Stenrev til etablering af muslingebanker til et Biogent Rev (stenrev kombineret med muslingebanker)
  • Voer Å’s udløb til reetablering af lavvandede områder i rørskoven omkring Voer Å´s udløb ved Kattegat.

People United for Nature er garanter for, at alle pengene lander helt ude ved de lokale aktører, hvor der arbejdes med projekterne. Vi har allieret os med Sebastian Klein som Protektor og sparringspartner for People United for Nature.

Amazonas regnskoven i Arútam, Ecuador, hvor lokale shuar indianere får mulighed for at købe skødet på 35 hektar intakt uberørt regnskov, som ligger op til indianernes reservat. Opkøbet kan støttes via "det grønne klik" hos billetudbyderne som People United for Nature samarbejder med.
Køge Bugt Stenrev kan støttes med midler via det "grønne klik" til etablering af muslingebanker til et Biogent Rev (stenrev kombineret med muslingebanker)
Voer Å’s udløb kan støttes via det "grønne klik" til reetablering af lavvandede områder i rørskoven omkring Voer Å´s udløb ved Kattegat.

Om People United for Nature:

Fakta boks:

Alle projekter gør en forskel for vores klode

• Vi er en helt ny spiller, når det gælder klima og miljø, som samler os på en ny spændende måde, som ikke er set før i Danmark.
  • Vi er en dansk NGO med base i Nordjylland, som brænder for naturbevaring og for at sætte et positivt aftryk i verden.

Vi er ganske almindelige mennesker i alle aldre med forskellige baggrunde, men er forenet i ønsket om at gøre en forskel.

People United for Nature

Martin Bruun 28299328 & Lise Heidelbach 20346281

Growing Trees Network Foundation opererer som en non-profit organisation med at rejse midler fra privatpersoner, virksomheder og fonde til rejsning af Folkeskove og klimaskove i Danmark og udland - pt. Kenye, Uganda Ecuador og Bolivia.

Siden etableringen i 2013 har Growing Trees Network plantet 3.200.000 træer i Danmark fordelt på mere end 100 Folkeskove og mere end 100.000 træer i Kenya, Ghana, Ecuador og Bolivia i lokale landsby projekter der forbedrer de lokales livsvilkår.

Growing Trees Network deltog i 2019 i Danmark Planter Træer Tv-indsamlingen arrangeret af Danmarks Naturfredningsforening og TV2. De indsamlede 1.081.426 træer står her i foråret 2023 færdigplantet i 48 nye Folkeskove på kommunale-, stats- , og kirkejorde rundt i hele Danmark.