Folkebevægelsen mod EU holder landsmøde

Invitation til pressen: Folkebevægelsen mod EU holder landsmøde i København i weekenden

Lørdag d. 29. og søndag d. 30. oktober holder Folkebevægelsen mod EU landsmøde, denne gang hos 3F København, Peter Ipsens Allé 25, 2400 København NV. Mødet starter kl. 12.00 om lørdagen.

Pressen er velkomne til at overvære hele eller dele af landsmødet. Giv gerne besked, om I kommer.

Folkebevægelsens formand, Susanna Dyre-Greensite, udtaler, ”Jeg savner fokus på udenrigspolitikken her op til folketingsvalget og glæder mig derfor til at diskutere EU-politik med en masse engagerede medlemmer til landsmødet i weekeneden. Der er et klart behov for en konsekvent, kvalificeret og kritisk stemme i den danske EU-debat, og jeg ser frem til at diskutere, hvordan vi styrker vores organisation.”

Landsmødet ser tilbage på et år, der har været præget af stor aktivitet – ikke mindst op til folkeafstemningen i juni. Folkeafstemningen viste også tydeligt, at selvom græsrodsaktiviteten i bevægelsen er lige så flot som ved tidligere afstemninger, er bevægelsens synlighed svækket ved ikke længere at være i repræsenteret i EU-parlamentet.

Landsmødet vil derfor også diskutere næste trin i forhold til kampagnen for at indsamle vælgererklæringer til EU-parlamentet.

Landsmødet gæstes af søsterorganisationer i Norge og Sverige og af tidligere EU-parlamentariker for The Brexit Party Henrik Overgaard-Nielsen.

Kontakt gerne Susanna Dyre-Greensite for tilmelding, spørgsmål eller for en kommentar.

Susanna kan kontaktes på tlf 21652917 og mail: susanna@folkebevaegelsen.dk

Dagsorden, praktisk information mv. kan findes på dette link: https://www.folkebevaegelsen.dk/det-goer-vi/landsmoeder/landsmoede-2022/

Vel mødt!

Information om Folkebevægelsen mod EU