DI - Dansk Byggeri

Flere virksomheder fra bygge- og anlægsbranchen tager lærlinge i Sydjylland

Flere elever på de sydjyske erhvervsskoler har fået en praktikplads i en bygge- og anlægsvirksomhed i 2020. Det viser den seneste opgørelse over praktikpladsaftaler fra Børne- og Undervisningsministeriet.

I 2020 indgik 149 flere elever knyttet til erhvervsskolerne EUC Syd, EUC Lillebælt, HANSENBERG, Rybners og AMU-Vest en aftale med en virksomhed om en praktikplads sammenlignet med 2019.

Det viser Børne- og Undervisningsministeriets opgørelse over indgåede praktikpladsaftaler i 2020. Og det er en udvikling, som formand for DI Dansk Byggeri Sydjylland, Michael Mathiesen, glæder sig over.

- Det er en meget positiv udvikling, vi kan se i 2020, der jo har været præget af mange udfordringer. Jeg vil derfor gerne rose virksomhederne for at skabe plads til de mange lærlinge. Det glæder jeg mig over, for i Sydjylland kan vi mærke, at der mangler hænder, siger Michael Mathiesen.

Der er især blevet indgået flere praktikpladsaftaler med lærlinge på tømreruddannelsen på de fem erhvervsskoler. I 2020 er antallet af tømrerlærlinge, der har fået en praktikplads i Sydjylland, samlet steget med 113, hvis man sammenligner med 2019. Det er en stigning på 35 procent.

- Jeg håber, at det er en tendens, som vi også vil se i det nye år. Samtidig skal de flotte tal dog ikke få os til at hvile på laurbærrene. Vores arbejde med at få flere ind på erhvervsuddannelserne skal fortsætte, lyder det fra formanden.

Yderligere oplysninger:

Formand for DI Dansk Byggeri Sydjylland Michael Mathiesen tlf.: 7522 1222

Chefkonsulent DI Dansk Byggeri Peter H. Wagner tlf.: 2566 6309

Information om DI - Dansk Byggeri

DI - Dansk Byggeri
H.C. Andersens Boulevard 18

3377 3377http://www.danskbeton.dk

Om DI Dansk Byggeri og Dansk Beton:

DI Dansk Byggeri er et branchefællesskab for 6.300 virksomheder inden for byggeri, anlæg og byggeindustri. Medlemsvirksomhederne beskæftiger 73.000 medarbejdere og omfatter såvel udførende virksomheder som materialeleverandører.

Dansk Beton er en branchesammenslutning i DI Dansk Byggeri. Medlemskredsen tæller knap 50 betonvirksomheder, der tilsammen udgør stort set alle betonproducenter i Danmark og beskæftiger 6.000 medarbejdere. BG Beton er ikke medlem af Dansk Beton. Ligesom Bach Gruppen heller ikke er medlem af DI Dansk Byggeri.

Læs mere: www.danskbeton.dk og www.danskindustri.dk/brancher/di-dansk-byggeri/

Følg pressemeddelelser fra DI - Dansk Byggeri

Flere pressemeddelelser fra DI - Dansk Byggeri