Meresalg Marketing

Flere virksomheder bruger KPI-dashboards på kontoret

Del
Besøger du et kontor i Danmark, er der en god chance for, at du støder på et såkaldt KPI-dashboard. Der er nemlig rigtig mange danske virksomheder, der bruger dem i hverdagen – og har stor succes med dette.

De kan bruges til rigtig mange ting, og derfor er der også stor forskel på, hvordan de bliver anvendt. Af denne grund er der også flere årsager til, at de danske virksomheder gør brug af disse dashboards på deres kontorer.

Til trods for, at de kan bruges til at vise mange KPI'er, statistikker og tal, bliver de primært brugt med henblik på ét formål: at motivere. Det handler nemlig om at bruge disse KPI'er til at motivere de ansatte på kontoret til at yde deres maksimale.

Hver virksomhed laver sit eget dashboard

En af de klare fordele ved et KPI-dashboard er, at man som virksomhed kan lave sit eget. Man er derfor ikke tvunget til at vælge en standardiseret løsning, der også bruges af et hav af andre virksomheder verden over.

Derimod kan man selv eller i samarbejde med den valgte udbyder få opsat et KPI-dashboard, der passer perfekt til ens forretning. Det betyder også, at man har mulighed for at bruge et sådant dashboard på den måde, man mener, der giver bedst mening.

Har du gjort dig overvejelser om at få opsat et eller flere af disse dashboards på din virksomheds kontor, skal du ikke tøve med det. Det er dog vigtigt, at du får lavet et eller flere dashboards, der giver mening for din forretning.

Flere udbydere tilbyder gamification

Hvad der også gør, at der er mange virksomheder, der har valgt at bruge KPI-dashboards er, at der i dag findes flere udbyder af dem, der tilbyder gamification.

Det betyder, at man kan få et konkurrenceelement ind over. F.eks. er det noget, der kan komme til sin ret i en salgsafdeling, hvor man kan lave en topscorerliste over de bedste sælgere, opsætte alarmer, der afgiver lyd, når der sker et salg mv.

Sådanne funktioner er medvirkende til, at man kan få endnu mere ud af sit dashboard. Det giver dog primært mening at bruge disse funktioner i afdelinger, der arbejder med kundeservice eller salg. Derfor er det også primært her, de bliver anvendt.

Hvis du mener, at det er noget, der kunne være tiltalende til din salgs- eller kundeserviceafdeling, bør du se nærmere på et KPI dashboard fra Plecto. De tilbyder nemlig sådanne funktioner til deres brugere.

Det giver et godt overblik

Til trods for, at brugen af disse dashboards i høj grad handler om at motivere, er det dog ikke det eneste, der ligger til grund for det. Det handler i lige så høj grad om, at de kan bruges til at give både ansatte og ejere et godt overblik over virksomheden.

Sættes det korrekt op, kan man nemlig følge med i virksomhedens vigtigste KPI'er i realtid. Det er især noget, der kan vise sig at være en fordel i en forretning, der udvikler sig hurtigt, og hvor man skal holde sig opdateret.

Billeder

Information om Meresalg Marketing

Meresalg Marketing
Meresalg Marketing
Dalbygade 40 B 2
6000 Kolding

7171 3636https://www.meresalg.dk/

Følg pressemeddelelser fra Meresalg Marketing

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Meresalg Marketing

MPT Gulve - Din lokale gulvsliber på Fyn2.10.2025 13:50:16 CEST | Pressemeddelelse

MPT Gulve er din erfarne gulvsliber, når trægulvene trænger til nyt liv. Med mange års erfaring inden for gulvafslibning og gulvservice hjælper vi både private og erhverv med alt fra slibning af trægulve til professionel gulvbehandling. Vi dækker hele Fyn og går aldrig på kompromis med kvaliteten, og det er vores kunders tilfredshed et bevis på. Hos os er en aftale en aftale, og vi forlader aldrig en opgave, før kunden er tilfreds. Personlig rådgivning og gennemgang - altid før vi går i gang Hos MPT Gulve tror vi på, at det bedste resultat starter med en god dialog. Derfor kommer vi altid ud og gennemgår opgaven sammen med kunden, inden vi går i gang. Det sikrer, at forventningerne er afstemt, og at du får den løsning, der passer bedst til dine behov. Vi tilbyder selvfølgelig også gerne et uforpligtende tilbud, så du kan træffe din beslutning i ro og mag. Professionel efterbehandling af gulve - skræddersyet til dine behov Et flot gulv kræver mere end blot en slibning. Derfor tilbyder v

Elmarkedet skifter til 15-minutters afregning - men mange elpris-diagrammer overser vigtig detalje30.9.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Fra 1. oktober 2025 skifter det danske og europæiske elmarked til afregning i 15-minutters intervaller frem for timeintervaller. Ændringen betyder, at private forbrugere og erhvervsvirksomheder i højere grad kan flytte deres strømforbrug til de billigste tidsrum, såfremt deres elaftale og elmåler understøtter den nye højere frekvens for måling og afregning af elforbrug.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye