DI - Dansk Byggeri

Flere praktikpladser inden for bygge- og anlægsbranchen i Østjylland

Flere elever på de østjyske erhvervsskoler har fået en praktikplads i en bygge- og anlægsvirksomhed i 2020. Det viser den seneste opgørelse over praktikpladsaftaler fra Børne- og Undervisningsministeriet. Formanden for DI Dansk Byggeri Østjylland, Michael Ancher, glæder sig over udviklingen.

I 2020 indgik 166 flere elever knyttet til AARHUS TECH, Tradium, Learnmark Horsens, College 360 og Den Jydske Håndværkerskole en aftale med en virksomhed om en praktikplads sammenlignet med 2019.

Det viser Børne- og Undervisningsministeriets opgørelse fra 2020 over indgåede praktikpladsaftaler i 2020. Og det er en udvikling, som formand for DI Dansk Byggeri Østjylland, Michael Ancher, glæder sig over.

- Det er godt at se, at virksomhederne ser ud til at skaffe praktikpladser til erhvervsskoleeleverne inden for bygge og anlægsbranchen. Vores medlemsvirksomheder har et stigende behov for flere faglærte medarbejdere, og derfor er det en meget positiv udvikling, vi har set i 2020, siger Michael Ancher, der også glæder sig over, at søgningen mod bygge- og anlægsuddannelserne på erhvervsskolerne er stigende.

- I lyset af coronaudfordringerne i 2020 er det godt at se, at bygge- og anlægsuddannelserne trækker endnu flere både unge og voksne til. Det glæder mig, og jeg håber, at de positive takter kan fortsætte også i år, siger Michael Ancher.

Det er især tømrerlærlinge, som i 2020 har fået flere praktikpladser i en virksomhed. I 2020 blev der nemlig indgået 126 flere praktikpladsaftaler med tømrerlærlinge på tværs af de østjyske erhvervsskoler, når man sammenligner med 2019. Det svarer til en stigning på 19 procent i forhold til året før.

Yderligere oplysninger:

Formand for DI Dansk Byggeri Østjylland Michael Ancher tlf.:8615 2911

Chefkonsulent Michael Jul-Nørup Pedersen tlf.:29247009

Information om DI - Dansk Byggeri

DI - Dansk Byggeri
H.C. Andersens Boulevard 18

3377 3377http://www.danskbeton.dk

Om Dansk Beton:

Dansk Beton er en branchesammenslutning i DI Dansk Byggeri, som er et branchefællesskab i Dansk Industri. Dansk Betons medlemskreds tæller knap 50 betonvirksomheder, der tilsammen udgør stort set alle betonproducenter i Danmark og beskæftiger 6.000 medarbejdere.

Læs mere:www.danskbeton.dk og www.baeredygtigbeton.dk

Følg pressemeddelelser fra DI - Dansk Byggeri