Flere ønsker at gøre karriere som advokat

Det at være advokat er ikke noget for alle. Ikke desto mindre kommer der dog flere og flere til. Ifølge tal fra Advokatsamfundet rundede man i slutningen af 2021 intet mindre end 7.000 aktive advokater i Danmark, hvilket vidner om, at det er en karrierevej, som flere vælger.

Der er stor forskel på, hvad der får folk til at ville kaste sig ud i en karriere som advokat. Hos mange er det et ønske om at arbejde med store virksomhedssalg, mens det for andre er et ønske om at fungere som forsvarsadvokat.

Uanset hvad, så viser tallene sit klare billede, og det er, at der kommer flere og flere advokater til, hvilket næppe er en udvikling, der kommer til at stoppe lige foreløbigt.

Der er stor efterspørgsel på advokater

At der er rigtig mange, der vælger at kaste sig ud i at gøre karriere som advokat, hænger også sammen med, at der ifølge Advokatsamfundet er stor efterspørgsel på advokater. Det vil sige, at man er næsten garanteret et job efter endt uddannelse.

Hvis man har et ønske om at gå den juridiske vej, når det kommer til uddannelse og job, ser det derfor ikke ud til, at man skal være bekymret for, om man kan sikre sig et job, når man kan kalde sig selv for advokat.

Det er især noget, der gør sig gældende, hvis man gerne vil arbejde som advokat i erhvervslivet, hvor der er stor efterspørgsel på den viden og de kompetencer, som advokater besidder.

Bestemt ikke noget for alle

Som der også er givet udtryk for før, så er det at være advokat ikke noget for alle. Det er der flere grunde til, men det handler dog især om, at det er et job, der er meget krævende, og det er de færreste advokater, der har en arbejdsuge på 37 timer.

Har man et ønske om at gøre karriere som advokat, er der derfor en god chance for, at man bliver nødt til at indstille sig på, at man kommer til at arbejde en del timer.

Er det ikke noget, du ser som en forhindring, er det naturligvis kun et plus, hvis du har gjort dig tanker om at læse jura, så du i fremtiden kan få dig et job som advokat.

Lønnen spiller også ind for mange

Der bør ikke herske nogen tvivl om, at der er mange, der vælger at blive advokat, fordi de har et ønske om at arbejde som f.eks. forsvarsadvokat. En stor del af dem, der vælger at gå denne vej, er dog også motiveret af det økonomiske.

Det er nemlig ikke nogen hemmelighed, at man kan sikre sig en rigtig god hyre som advokat – det er slet ikke uhørt, at der er lønninger på mellem 80.000 og 100.000 kr. i måneden, hvis man er dygtig til sit arbejde.

Det er ensbetydende med, at man får mulighed for at tjene en stor sum penge, så man kan sikre sig selv, hvilket naturligvis også er noget, der er tiltalende for rigtig mange.

Spar penge ved at købe nytårspynt om sommeren29.7.2022 07:00:00 CEST | Blog

For nogen kan det måske virke besynderligt, men det giver faktisk god mening at købe nytårspynt om sommeren. Hvis du har gjort dig tanker om at gøre dette, er der derfor ikke nogen grund til at tøve med det. Til trods for, at det er noget, der kan give god mening at gøre, er det dog langt fra alle, der gør det. At det forholder sig på denne måde, er faktisk kun en fordel for dig, der er åben for at købe nytårspynt, selvom der er et halvt år til nytårsaften. Er du i tvivl om, hvorfor det kan være en god idé at få købt sin nytårspynt i god tid, bør du læse med herunder. Her kan du læse mere om, hvad der gør, at det kan give god mening at gøre. Du undgår, at der er udsolgt Har du før i tiden ventet med at købe nytårspynt til kort inden den store aften, er der en god chance for, at du har oplevet, at der har været udsolgt. Det kan have ført til, at din pyntning har været mangelfuld. Ønsker du ikke at stå i en sådan situation, skal du sørge for at købe pynt i god tid. Husk dog på, at du ikk