Flere køber hjemmetræningsmaskiner under COVID-19

Coronapandemien lukkede fitness- og træningscentre i en lang periode. Og selv nu, hvor der er åbnet igen, er der mange danskere, som stadig foretrækker at træne hjemmefra. Derfor er der også flere og flere, der investerer i hjemmetræningsudstyr. Og visse træningsmaskiner er blevet særligt populære.

Det har været svært for mange at holde formen under corona. Med lukkede fitnesscentre og restriktioner i det offentlige har mulighederne for motion nemlig været få. Specielt hvis du gerne vil have træningssessioner, der rammer hele kroppen.

Hvis du ikke tager i træningscentret, har en af mulighederne været cykel- eller løbeture i naturen. Det effektive motionsformer, men vejret er ikke altid godt. Og så træner de hovedsageligt din kondition og ikke dine muskler.

Derfor har et stigende antal danskere også fået øjnene op for indendørs hjemmetræning. Håndvægte, yogamåtter og træningsmaskiner er gået som varmt brød. Og der er nogle hjemmetræningsmaskiner, der er mere populære end andre.

Ifølge Fitfact.dk, som tester, anmelder og rådgiver om fitnessudstyr, er motionscyklen og romaskinen blandt de nye favoritter.

Underholdende og udfordrende hjemmetræning

Når du træner derhjemme, skal det helst være både underholdende og udfordrende. Sådan får du de bedste resultater hurtigst muligt. Af den grund er både motionscyklen og romaskinen gode valg.

En cykeltur udenfor er god motion, men du har ikke al kontrol over sværhedsgraden. Regn, modvind og bakker spiller alt sammen ind. Og derfor er der mange, der foretrækker en indendørs motionscykel frem for en almindelig bycykel. Her kan du nemlig styre sværhedsgraden.

Der er også mange, som er vilde med motionscyklen, fordi du kan se tv imens. Det gør det mere underholdende at træne. Og du kan også finde træningsvideoer på YouTube, hvor du bliver guidet igennem din workout.

Målet er at ramme hele kroppen

Ifølge Fitfact.dk er romaskinen blevet mere populær uden COVID-19, da den rammer flere muskelgrupper. Her får du nemlig ikke bare konditions- eller styrketræning af én kropsdel – du får hele pakken. Den kræver både god kondition, benmuskler og armmuskler.

”Mange vælger romaskinen som et alternativ til fitnesscentret,” mener de hos Fitfact.dk, ”for det er en træningsmaskine, der rammer hele kroppen. Og hvis du kun skal have én maskine, er den et godt valg.”

Og ligesom med konditionscyklen er der masser af træningsguides på nettet. Under coronapandemien er online fitness nemlig vokset eksponentielt. Flere og flere følger videoer på internettet og bruger dem til at få en effektiv træning.

Billigere i længden

En anden grund til at mange danskere har fået øjnene op for hjemmetræningen er prisen. En træningsmaskine er ikke gratis, men det er en engangsudgift. Og sammenligner du udgiften med den månedlige pris for medlemskab i et træningscenter, bliver det hurtigt tjent ind.

”COVID-19 har åbnet manges øjne for hjemmetræning,” fortæller de hos Fitfact, ”og der er mange, der ikke kommer til at vende tilbage til fitnesscentret. Det er nemlig langt nemmere at kunne klare træningen hjemmefra.”

Kun tiden vil vise, om flere danskere permanent har droppet træningscentret efter COVID-19. Men der er ingen tvivl om, at de populære hjemmetræningsmaskiner er kommet for at blive.

Fitfact.dk
eric@fitfact.dk

Information om Fitness og Mad

Fitness og Mad
Marielundvej 46B
2730 Herlev

Fitfact.dk er en hjemmeside om træning og træningsudstyr.

Følg pressemeddelelser fra Fitness og Mad

Flere pressemeddelelser fra Fitness og Mad

Økologisk og sund hudpleje fra COOLA Sunlotion tager corona-kegler19.2.2021 09:51:56 CET | Pressemeddelelse

De lækre, økologiske plejeprodukter fra COOLA, inklusiv den populære COOLA Sunlotion, er meget populært i Danmark. COOLA er et amerikansk brand, som har flere fans fra A-celebrity-listen, heriblandt Selena Gomez og Heidi Klum. Økologisk hudpleje har i det hele taget hittet under corona-krisen, og hos livsstilsfirmaet Green Harmony forventer de, at populariteten fortsætter med at stige. Også længe efter corona er ovre.