Flænger i tiden ombord på skibet Galathea

"Awen" er navnet på den magiske fantasyserie af danske Nathali og Bettina Liane, der blev skudt i gang med "Kaldet fra Galathea." Nu er tredje bind "Flænger i tiden" klar til de forventningsfulde fans, der længes efter atter at gå ombord på det fantastiske skib, Galathea.
Bogens forside er designet af Karin Hald

I seriens første bind ankom tvillingerne Aia og Peter til det eventyrlige skib for magikere og troldmænd efter at have fundet en mystisk kuffert. De lærte at forholde sig til deres hidtil ukendte magiske evner. I bind 2 – Arven fra fortiden – kom det frem at tvillingernes afdøde far, der stod til at blive de onde Morkinskinnas kommende leder, havde efterladt dem et testamente, hvor han afslørede, at han havde gemt noget, som de for alt i verden måtte finde.

Bind 3 – Flænger i tiden – er Aia i sorg. I flere måneder har hun lukket sig inde i sin kahyt på Galathea, men ved Sigøjnernes Midnatsgilde opdager hun, at der måske findes en måde at genoplive de døde på. På trods af risikoen for at det ender galt, gennemfører Aia et tvivlsomt ritual, men kort efter breder mystiske tidsforstyrrelser sig på Galathea, og folk begynder at forsvinde. Har det noget med ritualet at gøre? Og findes der en måde at stoppe det på?

Forfatterparret, der udgøres af mor og datter, har brugt flere år på at udvikle den verden, deres fortælling udfolder sig i. Danske slotte, skibe og eventyr har givet dem inspiration til at bygge et univers op, der ikke kan beskrives med almindelige danske ord og begreber. I Awen findes der fem æter med hver deres form for eíre (magi / kræfter) og skikke: sigøjnere, shamaner, druider, wickser og alkymister. Der findes slør, votivgaver, morklinger og wifter. Og meget andet, der trækker læserne med ind i en den verden, hvor aspiranter og vogtere fra Galathea kæmper en kamp mod mørket – som også findes i dem selv.

Serien er blevet godt modtaget af de danske fantasyfans, der nu kan læse om et nyt skoleår ombord på det magiske skib. Nye elever kommer til og kampen mod Morkinskinna spidser til.

Fakta om romaen:

Titel: Flænger i tiden