Coop Danmark A/S

Finalister til Produktprisen 2018 fundet

Del

Hamp-øl og pålægschokolade med lakridsrod med i stor Produktpris-finale

9 lokale produkter er udvalgt til at dyste om Produktprisen 2018, der er et samarbejde mellem kok-kekonkurrencen Sol over Gudhjem og Coop. Produkter, som med en god historie, en særlig råvare og unik oprindelse kan give forbrugerne nye og spændende smagsoplevelser.

Med Produktprisen vil Coop og landets største kokkekonkurrence Sol over Gudhjem, der hver sommer afholdes på Bornholm, hylde danske produkter, der fortjener at komme frem i lyset og ud på hylderne i landets butikker. Formålet er at påskønne innovative løsninger i udviklingen af lokale produkter inden for mad, drikke og konfekture og være med til at synliggøre gode eksempler på, hvordan innovation og nytænkning kan betyde alverden for et lokalt produkt.

Et ekspertpanel bestående af blandt andre topkokkene Thomas Rode, Francis Cardenau og Mikkel Maarbjerg samt kogebogsforfatter Trine Hahnemann har smagt og testet hele 79 indsendte produkter og nu er i alt 9 finali-ster udvalgt (3 produkter i hver af kategorierne mad, drikke og konfekture).

MAD

Syltede umodne havtorn fra Høstet Bacon fra Folkets Madhus Lihmskov Extra 24 mdr. fra Grand Fromage

DRIKKE

Red Hemp fra Møllerup Brands Swizzle, New Nordic fra Læsk Samsø Valnød Fadlagret likørsnaps fra Samsø Bær

KONFEKTURE

Æblegranulat fra Vesterhavsmost Pålægschokolade med stjerne anis, lakridsrod og havsalt fra Svenningsen Chocolatier Lakrids Limbo fra Lille Isfabrik

Fra hamp-øl og pålægschokolade

Danske varer er i høj kurs og Coop vil gerne kunne tilbyde forbrugerne et endnu bredere udvalg af danske kvalitets-varer. Bedømt på de 9 finalister, så spænder det helt fra øl lavet på hamp til pålægschokolade med stjerne anis og lakridsrod. Det glæder Hanna Schaldemose, fødevarekonsulent i Coop:

"Den gode historie og det gode håndværk er med til at drive interessen for lokale madvarer blandt forbrugerne. De vil gerne vide, hvad de spiser, og hvor råvarerne kommer fra, da gennemsigtighed skaber den tillid, som forbrugerne

søger. De mange produkter, vi har smagt og testet, vidner om, at kreativitet, iværksætteri og lyst til at udvikle nye produkter blomstrer i Danmark. Produktprisen er for os en mulighed for at opdage nye, lokale produkter, som måske har levet en skjult tilværelse, men som i høj grad fortjener at komme frem i rampelyset".

Finale i Gudhjem på Bornholm

Finaledeltagerne skal nu en tur til Gudhjem på Bornholm. Finalerunden foregår nemlig som led i den officielle afhol-delse af kokkekonkurrencen Sol over Gudhjem på Bornholm den 23. juni 2018.

De tre vindere af Produktprisen 2018 i kategorierne mad, drikke og konfekture - får hver en kontant præmie på 5.000 kroner, møde med Coop om fremadrettet samarbejde, mulighed for at testsælge finaleproduktet i tre lokale Coop-butikker og omtale på Coops og Sol over Gudhjems sociale medier.

Billeder af Produkt-finalister og Produktpris-logo

______________________________________________

KONTAKT

Kokkekonkurrencen Sol over Gudhjem Mads Marschall T: +45 21 61 42 23 M: info@sogk.dk Coop

Hanna Schaldemose

Fødevarekonsulent, Lokale varer

T: +45 51593542

M: Hanna.schaldemose@coop.dk

Læs mere på www.sogk.dk

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

5159 4468

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Coop udsender Europas største vinmagasin19.12.2018 09:50Pressemeddelelse

Med et oplag på 575.000 eksemplarer udkommer magasinet Vin & Co. i denne måned i sit største oplag nogensinde. Dermed er der tale om det største oplag for et vinmagasin i Europa. Årsagen til det ekstraordinære høje oplag er, at det udkommer sammen med decemberudgaven af Samvirke. Derudover bliver det distribueret via vinafdelingerne i Kvickly, SuperBrugsen og Dagli´Brugsen. ”Formålet med Vin & Co. er at afmystificere vinens verden, så flere får lyst til at prøve nye vine og dermed få andre og anderledes oplevelser med vine,” siger kategorigruppechef Brian Karstens, Coop Vin & Spiritus. Magasinet skrives af anerkendte vin- og spiritusskribenter og bringer reportager fra alle dele af verden, hvorfra Coop får sine vine. Derudover giver bladet tips og indsigt i mange dele af vinens verden på en uhøjtidelig og underholdende måde. Coop står for ca. halvdelen af al den vin, som danskerne køber i supermarkeder, og er dermed suverænt den største forhandler af vin i Danmark. ”December er vores s

Reklamebranchen skal ændre praksis for reklamefotos efter dom i Højesteret18.12.2018 12:37Pressemeddelelse

Højesteret har i dag underkendt 40 års praksis for brug af genstande som f.eks. tallerkner og skåle i reklamefotos. Det sker i en sag anlagt af designeren og keramikeren Kasper Würtz mod Coop. I nogle tilbudsaviser og på nogle emballager havde Coop anvendt en skål eller en tallerken lavet af Würtz som regi/baggrund i reklamer for koncernens madvarer. For eksempel kunne man på en reklame for flåede tomater se noget af en skål fra Kasper Würtz. Med dagens dom har Højesteret fulgt den linje, som Sø- og Handelsretten havde lagt, og som betyder, at Coop ikke kan bruge Kasper Würtz' skåle og tallerkener, medmindre de kun i meget begrænset omfang er synlige i reklamen. For den brug, der overskred denne grænse, stadfæster Højesteret, at Coop skal betale et vederlag på kr. 200.000 til Kasper Würtz, der dog havde krævet 1,75 million kr. af Coop. Coop ankede Sø- og Handelsrettens dom, fordi man havde fulgt en mere end 40-årig fast branchesædvane for reklamefotos, hvor man har brugt brugsting, der

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum