Coop Danmark A/S

Finalister til Produktprisen 2018 fundet

Del
Hamp-øl og pålægschokolade med lakridsrod med i stor Produktpris-finale

9 lokale produkter er udvalgt til at dyste om Produktprisen 2018, der er et samarbejde mellem kok-kekonkurrencen Sol over Gudhjem og Coop. Produkter, som med en god historie, en særlig råvare og unik oprindelse kan give forbrugerne nye og spændende smagsoplevelser.

Med Produktprisen vil Coop og landets største kokkekonkurrence Sol over Gudhjem, der hver sommer afholdes på Bornholm, hylde danske produkter, der fortjener at komme frem i lyset og ud på hylderne i landets butikker. Formålet er at påskønne innovative løsninger i udviklingen af lokale produkter inden for mad, drikke og konfekture og være med til at synliggøre gode eksempler på, hvordan innovation og nytænkning kan betyde alverden for et lokalt produkt.

Et ekspertpanel bestående af blandt andre topkokkene Thomas Rode, Francis Cardenau og Mikkel Maarbjerg samt kogebogsforfatter Trine Hahnemann har smagt og testet hele 79 indsendte produkter og nu er i alt 9 finali-ster udvalgt (3 produkter i hver af kategorierne mad, drikke og konfekture).

MAD

Syltede umodne havtorn fra Høstet Bacon fra Folkets Madhus Lihmskov Extra 24 mdr. fra Grand Fromage

DRIKKE

Red Hemp fra Møllerup Brands Swizzle, New Nordic fra Læsk Samsø Valnød Fadlagret likørsnaps fra Samsø Bær

KONFEKTURE

Æblegranulat fra Vesterhavsmost Pålægschokolade med stjerne anis, lakridsrod og havsalt fra Svenningsen Chocolatier Lakrids Limbo fra Lille Isfabrik

Fra hamp-øl og pålægschokolade

Danske varer er i høj kurs og Coop vil gerne kunne tilbyde forbrugerne et endnu bredere udvalg af danske kvalitets-varer. Bedømt på de 9 finalister, så spænder det helt fra øl lavet på hamp til pålægschokolade med stjerne anis og lakridsrod. Det glæder Hanna Schaldemose, fødevarekonsulent i Coop:

"Den gode historie og det gode håndværk er med til at drive interessen for lokale madvarer blandt forbrugerne. De vil gerne vide, hvad de spiser, og hvor råvarerne kommer fra, da gennemsigtighed skaber den tillid, som forbrugerne

søger. De mange produkter, vi har smagt og testet, vidner om, at kreativitet, iværksætteri og lyst til at udvikle nye produkter blomstrer i Danmark. Produktprisen er for os en mulighed for at opdage nye, lokale produkter, som måske har levet en skjult tilværelse, men som i høj grad fortjener at komme frem i rampelyset".

Finale i Gudhjem på Bornholm

Finaledeltagerne skal nu en tur til Gudhjem på Bornholm. Finalerunden foregår nemlig som led i den officielle afhol-delse af kokkekonkurrencen Sol over Gudhjem på Bornholm den 23. juni 2018.

De tre vindere af Produktprisen 2018 i kategorierne mad, drikke og konfekture - får hver en kontant præmie på 5.000 kroner, møde med Coop om fremadrettet samarbejde, mulighed for at testsælge finaleproduktet i tre lokale Coop-butikker og omtale på Coops og Sol over Gudhjems sociale medier.

Billeder af Produkt-finalister og Produktpris-logo

______________________________________________

KONTAKT

Kokkekonkurrencen Sol over Gudhjem Mads Marschall T: +45 21 61 42 23 M: info@sogk.dk Coop

Hanna Schaldemose

Fødevarekonsulent, Lokale varer

T: +45 51593542

M: Hanna.schaldemose@coop.dk

Læs mere på www.sogk.dk

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

43864386

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Brugsen satser på Bededag trods tab af million-omsætning26.4.2024 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Da regeringen fjernede St. Bededag som helligdag, betød det ikke blot, at mange danskere mistede en fridag. For Danmarks lokale dagligvarebutikker betød det tab af omsætning i millionklassen. For indtil i år var St. Bededag en af de helligdage, hvor kun de mindre butikker måtte holde åbent. ”Helligdagene er ekstremt vigtige for os, og dermed for overlevelsen af lokale dagligvarebutikker. Vi har beregnet, at det koster os et pænt millionbeløb i tabt omsætning, at de store butikker nu også må holde åbent på St. Bededag,” siger kædedirektør Torben B. Andersen, Dagli´Brugsen / Brugsen, der omfatter ca. 275 butikker over hele Danmark. ”Heldigvis er vi inde i en generelt positiv udvikling, hvor vi oplever en flot opbakning fra borgerne i de lokalsamfund, hvor vi er. Derfor har vi da også tænkt at holde fast i vores fejring af St. Bededag med tilbud på hveder – og andre gode dagligvarer – i dag,” siger Torben B. Andersen. Sammen med de øvrige butikker i Coop Familien forventer Brugsen at sælg

Coop og brugsforeningernes driftsresultat for 2023: Lille fremgang men stadig klart utilfredsstillende20.4.2024 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Med et samlet driftsresultat (EBIT før ekstraordinære nedskrivninger) på – 761 mio. kr. mod -1.034 mio. kr. i 2022 blev 2023 et skuffende år for Coop Familien. For Coop Danmark A/S blev driftsresultatet før særlige nedskrivninger på samme niveau som sidste år. EBIT-resultatet blev -717 mio. kr. mod -722 mio. kr. året før. For de selvstændige brugsforeninger var der dog tale om en forbedring. Her blev resultatet efter skat forbedret fra et underskud på 192 mio. kr. til et overskud på 21 mio. kr. Den samlede omsætning for Coop og brugsforeningerne blev fastholdt på samme niveau, 46,6 mia. kr. (ekskl. moms) mod 46,9 mia. kr. året før. Det er på trods af nedlukning af Irma og Coop.dk MAD, hvilket har betydet en omsætningsfremgang på 7 procent for sammenlignelige butikker og tilfredsstillende udvikling i markedsandel. Men det samlede driftsresultat ender alligevel med at blive stærkt utilfredsstillende. Det er påvirket af investeringen i ombygninger, engangsomkostninger til lukning af aktiv

365discount styrker ledelsen med ny salgsdirektør fra konkurrent17.4.2024 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Kenn Birkebæk er ansat om ny salgsdirektør i 365discount. Det sker som et led i en strategisk tilpasning, hvor Kenns rolle bliver at optimere og effektivisere butiksdriften i kædens butikker på tværs af landet. Kenn Birkebæk bringer næsten ni års erfaring fra Netto med sig, hvor han senest har varetaget rollen som Group Director. Udskiftningen i ledelsen kommer som svar på behovet for en ny profil i takt med ændringer i strategien og organisationen. Kenn Birkebæk tiltræder 1. maj 2024. "Vi er overbeviste om, at Kenns baggrund og erfaring vil være en værdifuld tilføjelse, der kan bidrage til udviklingen af et velfungerende lederteam, der ikke kun leverer resultater, men også trives og føler sig involverede," udtaler Michael Tilsted, kædedirektør i 365discount. Som følge af dette fratræder hidtidig salgsdirektør Jannich Larsen pr. dags dato. ”Jannich har været en vigtig del af vores implementering og har bidraget betydeligt til 365discounts succeser. Vi er taknemmelige for den tid og det

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye