Coop Danmark A/S

Finalister til Produktprisen 2018 fundet

Del

Hamp-øl og pålægschokolade med lakridsrod med i stor Produktpris-finale

9 lokale produkter er udvalgt til at dyste om Produktprisen 2018, der er et samarbejde mellem kok-kekonkurrencen Sol over Gudhjem og Coop. Produkter, som med en god historie, en særlig råvare og unik oprindelse kan give forbrugerne nye og spændende smagsoplevelser.

Med Produktprisen vil Coop og landets største kokkekonkurrence Sol over Gudhjem, der hver sommer afholdes på Bornholm, hylde danske produkter, der fortjener at komme frem i lyset og ud på hylderne i landets butikker. Formålet er at påskønne innovative løsninger i udviklingen af lokale produkter inden for mad, drikke og konfekture og være med til at synliggøre gode eksempler på, hvordan innovation og nytænkning kan betyde alverden for et lokalt produkt.

Et ekspertpanel bestående af blandt andre topkokkene Thomas Rode, Francis Cardenau og Mikkel Maarbjerg samt kogebogsforfatter Trine Hahnemann har smagt og testet hele 79 indsendte produkter og nu er i alt 9 finali-ster udvalgt (3 produkter i hver af kategorierne mad, drikke og konfekture).

MAD

Syltede umodne havtorn fra Høstet Bacon fra Folkets Madhus Lihmskov Extra 24 mdr. fra Grand Fromage

DRIKKE

Red Hemp fra Møllerup Brands Swizzle, New Nordic fra Læsk Samsø Valnød Fadlagret likørsnaps fra Samsø Bær

KONFEKTURE

Æblegranulat fra Vesterhavsmost Pålægschokolade med stjerne anis, lakridsrod og havsalt fra Svenningsen Chocolatier Lakrids Limbo fra Lille Isfabrik

Fra hamp-øl og pålægschokolade

Danske varer er i høj kurs og Coop vil gerne kunne tilbyde forbrugerne et endnu bredere udvalg af danske kvalitets-varer. Bedømt på de 9 finalister, så spænder det helt fra øl lavet på hamp til pålægschokolade med stjerne anis og lakridsrod. Det glæder Hanna Schaldemose, fødevarekonsulent i Coop:

"Den gode historie og det gode håndværk er med til at drive interessen for lokale madvarer blandt forbrugerne. De vil gerne vide, hvad de spiser, og hvor råvarerne kommer fra, da gennemsigtighed skaber den tillid, som forbrugerne

søger. De mange produkter, vi har smagt og testet, vidner om, at kreativitet, iværksætteri og lyst til at udvikle nye produkter blomstrer i Danmark. Produktprisen er for os en mulighed for at opdage nye, lokale produkter, som måske har levet en skjult tilværelse, men som i høj grad fortjener at komme frem i rampelyset".

Finale i Gudhjem på Bornholm

Finaledeltagerne skal nu en tur til Gudhjem på Bornholm. Finalerunden foregår nemlig som led i den officielle afhol-delse af kokkekonkurrencen Sol over Gudhjem på Bornholm den 23. juni 2018.

De tre vindere af Produktprisen 2018 i kategorierne mad, drikke og konfekture - får hver en kontant præmie på 5.000 kroner, møde med Coop om fremadrettet samarbejde, mulighed for at testsælge finaleproduktet i tre lokale Coop-butikker og omtale på Coops og Sol over Gudhjems sociale medier.

Billeder af Produkt-finalister og Produktpris-logo

______________________________________________

KONTAKT

Kokkekonkurrencen Sol over Gudhjem Mads Marschall T: +45 21 61 42 23 M: info@sogk.dk Coop

Hanna Schaldemose

Fødevarekonsulent, Lokale varer

T: +45 51593542

M: Hanna.schaldemose@coop.dk

Læs mere på www.sogk.dk

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

4386 4468

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her og modtag pressemeddelelser på mail. Indtast din mail, klik på abonner og følg instruktionerne i den udsendte mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Coop og Cofoco bag fremtidens færdigretter22.10.2018 07:10pressemeddelelse

Med en ny serie af italienske retter vil Cofoco Food og Coop sammen sætte en ny standard for, hvordan færdigretter kan smage, se ud og opleves. De fire første retter i serien kan nu fås i Irma, Kvickly, SuperBrugsen og Coop.dk MAD. ”Efter utallige tests, smagninger og forsøg er vi nået et resultat, som vi er meget stolte over. Et resultat hvor alt fra emballagens udtryk til madens udseende og smag er af den højeste kvalitet og er med til at sikre, at måltidet virkelig kommer til sin ret,” siger adm. direktør Kåre Find Nielsen, Cofoco Food. ”Den moderne forbruger stiller stadig større krav til den mad, de køber færdig i supermarkedet. Det er ikke længere nok, at det er nemt og hurtigt at tilberede. Smagen skal også være i orden, og det er den i den grad i denne serie,” siger Sylvester Vantore, kategoriplanlægger i Coop. Serien består i første omgang af 4 retter: Svamperisotto kogt på Arborio ris rørt med Grand Padano og cremet mascarpone samt stegte svampe, Spaghetti med sicilianske kød

Coop tilslutter sig global kampagne for bedre arbejdsmiljø18.10.2018 09:17pressemeddelelse

Som den første danske dagligvarevirksomhed har Coop tilsluttet sig Vision Zero, der er en international kampagne for forebyggelse af ulykker og nedslidning. ”Det er glædeligt, at Coop Danmark, bakker op om Vision Zero,” siger Hans-Horst Konkolewsky, Generalsekretær for ISSA, der står bag kampagnen. Med i kampagnen er fra Danmark blandt andre Novo Nordisk og Lego. ”Tankegangen bag Vision Zero er rigtig, og passer godt til Coop, fordi vi har en stærk ansvarlighedsprofil i forvejen. Vi er ca. 40.000 ansatte fordelt på ca. 1.100 adresser. Vores 40.000 kolleger skal kunne forvente, at det er trygt og sikkert at gå på arbejde”, siger Peter Høgsted, administrerende direktør i Coop. ”Ideen i Vision Zero er, at vi skal arbejde på en konstant reduktion af ulykker og nedslidning. Samtidig er der fokus på sundhed”, fortæller Thomas Hermann, der er arbejdsmiljøchef i Coop. Forskellen på denne kampagne og andre er at Coop Danmark står på mål for: Lederskab og engagement fra topledelse og gennem hele

Friends-børnetøj åbner egen butik i Hvalsø9.10.2018 08:00pressemeddelelse

For første gang får Coops baby- og børnetøjsmærke, Friends, sin egen butik. Torsdag 11. oktober åbner den første Friends-butik. Det sker i det nye center Søtorvet i Hvalsø. Den er godt 150 kvm., og indeholder det fulde sortiment af Friends baby- og børnetøj, suppleret med legetøj og Änglamark til samme målgruppe, de 0-10 årige. Igennem ca. 40 år har Friends været Coops eget mærke inden for baby- og børnetøj, kendetegnet ved meget høj kvalitet, omfattende test og særlige, skærpede krav til indhold af kemi. Hidtil er varerne kun blevet solgt i Kvickly, SuperBrugsen og på Coop.dk Shopping. ”Friends er et af Danmarks tre kendteste mærker inden for børnetøj. Derfor synes vi, at det er spændende og prøve om mærket kan klare sig på egen hånd, altså i sin helt egen butik,” siger kategorichef Anne Marie Hartmann, Coop. Det er direktør Kim Kanstrup, Hvalsø Brugsforening, der både står bag det nye center, Søtorvet, og ideen om at åbne en selvstændig Friends butik i Hvalsø. ”Hvalsø er et smørhul f

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter, og finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum