Et andet Roskilde: Kæmpe interesse for at lære om økologi og sundhed

30.6.2017 08:28 | Coop Danmark A/S

Forældre til flere tusinde unge, der har deltaget i Foodjam på Roskilde Festivalen har ingen grund til bekymring.

For deltagerne har lært nyt om økologiske råvarer, fået færdigheder i madlavning, spist sund og velsmagende mad og haft mulighed for motion.

Det er Änglamark, SuperBrugsen, Kvickly og Madkulturen, der er gået Sammen Om Bedre Mad i Foodjam teltet på Roskilde Festival.

Foodjam er et kulinarisk initiativ under Madkulturen, hvis formål netop er at udbrede ’Bedre mad til alle’. I Foodjam folkekøkkenet er alle velkomne, unge som gamle, til vejledning og læring i at lave mad fra bunden og ikke mindst at lave mad med gode økologiske råvarer og håndteringen af dem.

Änglamark har sponsoreret de friske økologiske råvarer, som festivaldeltagerne går i krig med til den økologiske brunch, som de, under kyndig instruktion fra Foodjams kulinariske vejledere, selv laver fra bunden.

Udover en god og dejligt mættende øko brunch, har man, som noget helt nyt i år, også mulighed for at få lidt motion, imens man er på festival. Det nye tiltag går under navnet ”Brunch’N’Move” og går ud på, at man alle ugens dage og ganske gratis kan være med på forskellige motionsaktiviteter i løbet af formiddagen.

Her kan man både få sved på panden med Heat Up eller lave krølle på sig selv med Akroyoga, der er mulighed for at svinge hofterne med Hulahop og også at få varme i kinderne til Haka, som er en powerful New Zealandsk stammedans.

Aktiviteterne foregår lige udenfor Foodjam teltet, som ligger placeret i East City.

Reducering af madspild er også en faktor i Foodjam initiativet. På et forskelligt camping område vil der hver dag i ugen være at finde et pop-up telt, hvor man kan koge sin egen suppe af fiskeskrog fra Foodjam køkkenet og grøntsager fra Änglamark over bål. For 20 kr. kan festivaldeltagerne koge sig en smagfuld kop suppe og på den måde være med til at reducere madspild.

Yderligere information: Brand Manager Maibrit Blicher Glenert, 5159 3626 eller Marketingkonsulent Karina Mia Kvindal Johansen: karina.johansen@coop.dk

Irma går i partnerskab med Lê Lê13.6.2017 10:16pressemeddelelse

Mens flere og flere sultne kunder har fået smag for de nemme måltidsløsninger fra supermarkedernes kølediske, sætter Irma nu for alvor tryk på udviklingen af måltidsretter til kræsne kunder, der ikke vil spises af med hvad som helst. Med en håndfuld velsmagende, asiatiske gryderetter, sprøde salater og nyt partnerskab med LêLê løfter Irma overlæggeren for konceptet omkring conviniencemad og inviterer på nye måltidsløsninger, der både i smag og kvalitet matcher mange af favoritterne på menukortet hos LêLês populære street kitchens, der de senere år har taget blandt andre københavnerne med storm. ”Danskerne har de senere år taget de nemme måltidsløsninger til sig. Og nu er turen kommet til version 2.0, hvor vi med de nye retter fra LêLê skruer endnu mere op for både madglæde og kvalitet og sublime madoplevelser, der næsten svarer til at gå på restaurant,” siger Max Schellenbauer, kategorichef for friskvarer i Irma, om det nye sortiment. En opskrift der virker De seneste måneder har Irma