Coop Danmark A/S

Et andet Roskilde: Kæmpe interesse for at lære om økologi og sundhed

Del

Forældre til flere tusinde unge, der har deltaget i Foodjam på Roskilde Festivalen har ingen grund til bekymring.

For deltagerne har lært nyt om økologiske råvarer, fået færdigheder i madlavning, spist sund og velsmagende mad og haft mulighed for motion.

Det er Änglamark, SuperBrugsen, Kvickly og Madkulturen, der er gået Sammen Om Bedre Mad i Foodjam teltet på Roskilde Festival.

Foodjam er et kulinarisk initiativ under Madkulturen, hvis formål netop er at udbrede ’Bedre mad til alle’. I Foodjam folkekøkkenet er alle velkomne, unge som gamle, til vejledning og læring i at lave mad fra bunden og ikke mindst at lave mad med gode økologiske råvarer og håndteringen af dem.

Änglamark har sponsoreret de friske økologiske råvarer, som festivaldeltagerne går i krig med til den økologiske brunch, som de, under kyndig instruktion fra Foodjams kulinariske vejledere, selv laver fra bunden.

Udover en god og dejligt mættende øko brunch, har man, som noget helt nyt i år, også mulighed for at få lidt motion, imens man er på festival. Det nye tiltag går under navnet ”Brunch’N’Move” og går ud på, at man alle ugens dage og ganske gratis kan være med på forskellige motionsaktiviteter i løbet af formiddagen.

Her kan man både få sved på panden med Heat Up eller lave krølle på sig selv med Akroyoga, der er mulighed for at svinge hofterne med Hulahop og også at få varme i kinderne til Haka, som er en powerful New Zealandsk stammedans.

Aktiviteterne foregår lige udenfor Foodjam teltet, som ligger placeret i East City.

Reducering af madspild er også en faktor i Foodjam initiativet. På et forskelligt camping område vil der hver dag i ugen være at finde et pop-up telt, hvor man kan koge sin egen suppe af fiskeskrog fra Foodjam køkkenet og grøntsager fra Änglamark over bål. For 20 kr. kan festivaldeltagerne koge sig en smagfuld kop suppe og på den måde være med til at reducere madspild.

Yderligere information: Brand Manager Maibrit Blicher Glenert, 5159 3626 eller Marketingkonsulent Karina Mia Kvindal Johansen: karina.johansen@coop.dk

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

43864386

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Brugsen satser på Bededag trods tab af million-omsætning26.4.2024 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Da regeringen fjernede St. Bededag som helligdag, betød det ikke blot, at mange danskere mistede en fridag. For Danmarks lokale dagligvarebutikker betød det tab af omsætning i millionklassen. For indtil i år var St. Bededag en af de helligdage, hvor kun de mindre butikker måtte holde åbent. ”Helligdagene er ekstremt vigtige for os, og dermed for overlevelsen af lokale dagligvarebutikker. Vi har beregnet, at det koster os et pænt millionbeløb i tabt omsætning, at de store butikker nu også må holde åbent på St. Bededag,” siger kædedirektør Torben B. Andersen, Dagli´Brugsen / Brugsen, der omfatter ca. 275 butikker over hele Danmark. ”Heldigvis er vi inde i en generelt positiv udvikling, hvor vi oplever en flot opbakning fra borgerne i de lokalsamfund, hvor vi er. Derfor har vi da også tænkt at holde fast i vores fejring af St. Bededag med tilbud på hveder – og andre gode dagligvarer – i dag,” siger Torben B. Andersen. Sammen med de øvrige butikker i Coop Familien forventer Brugsen at sælg

Coop og brugsforeningernes driftsresultat for 2023: Lille fremgang men stadig klart utilfredsstillende20.4.2024 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Med et samlet driftsresultat (EBIT før ekstraordinære nedskrivninger) på – 761 mio. kr. mod -1.034 mio. kr. i 2022 blev 2023 et skuffende år for Coop Familien. For Coop Danmark A/S blev driftsresultatet før særlige nedskrivninger på samme niveau som sidste år. EBIT-resultatet blev -717 mio. kr. mod -722 mio. kr. året før. For de selvstændige brugsforeninger var der dog tale om en forbedring. Her blev resultatet efter skat forbedret fra et underskud på 192 mio. kr. til et overskud på 21 mio. kr. Den samlede omsætning for Coop og brugsforeningerne blev fastholdt på samme niveau, 46,6 mia. kr. (ekskl. moms) mod 46,9 mia. kr. året før. Det er på trods af nedlukning af Irma og Coop.dk MAD, hvilket har betydet en omsætningsfremgang på 7 procent for sammenlignelige butikker og tilfredsstillende udvikling i markedsandel. Men det samlede driftsresultat ender alligevel med at blive stærkt utilfredsstillende. Det er påvirket af investeringen i ombygninger, engangsomkostninger til lukning af aktiv

365discount styrker ledelsen med ny salgsdirektør fra konkurrent17.4.2024 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Kenn Birkebæk er ansat om ny salgsdirektør i 365discount. Det sker som et led i en strategisk tilpasning, hvor Kenns rolle bliver at optimere og effektivisere butiksdriften i kædens butikker på tværs af landet. Kenn Birkebæk bringer næsten ni års erfaring fra Netto med sig, hvor han senest har varetaget rollen som Group Director. Udskiftningen i ledelsen kommer som svar på behovet for en ny profil i takt med ændringer i strategien og organisationen. Kenn Birkebæk tiltræder 1. maj 2024. "Vi er overbeviste om, at Kenns baggrund og erfaring vil være en værdifuld tilføjelse, der kan bidrage til udviklingen af et velfungerende lederteam, der ikke kun leverer resultater, men også trives og føler sig involverede," udtaler Michael Tilsted, kædedirektør i 365discount. Som følge af dette fratræder hidtidig salgsdirektør Jannich Larsen pr. dags dato. ”Jannich har været en vigtig del af vores implementering og har bidraget betydeligt til 365discounts succeser. Vi er taknemmelige for den tid og det

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye