Et andet Roskilde: Kæmpe interesse for at lære om økologi og sundhed

Forældre til flere tusinde unge, der har deltaget i Foodjam på Roskilde Festivalen har ingen grund til bekymring.

For deltagerne har lært nyt om økologiske råvarer, fået færdigheder i madlavning, spist sund og velsmagende mad og haft mulighed for motion.

Det er Änglamark, SuperBrugsen, Kvickly og Madkulturen, der er gået Sammen Om Bedre Mad i Foodjam teltet på Roskilde Festival.

Foodjam er et kulinarisk initiativ under Madkulturen, hvis formål netop er at udbrede ’Bedre mad til alle’. I Foodjam folkekøkkenet er alle velkomne, unge som gamle, til vejledning og læring i at lave mad fra bunden og ikke mindst at lave mad med gode økologiske råvarer og håndteringen af dem.

Änglamark har sponsoreret de friske økologiske råvarer, som festivaldeltagerne går i krig med til den økologiske brunch, som de, under kyndig instruktion fra Foodjams kulinariske vejledere, selv laver fra bunden.

Udover en god og dejligt mættende øko brunch, har man, som noget helt nyt i år, også mulighed for at få lidt motion, imens man er på festival. Det nye tiltag går under navnet ”Brunch’N’Move” og går ud på, at man alle ugens dage og ganske gratis kan være med på forskellige motionsaktiviteter i løbet af formiddagen.

Her kan man både få sved på panden med Heat Up eller lave krølle på sig selv med Akroyoga, der er mulighed for at svinge hofterne med Hulahop og også at få varme i kinderne til Haka, som er en powerful New Zealandsk stammedans.

Aktiviteterne foregår lige udenfor Foodjam teltet, som ligger placeret i East City.

Reducering af madspild er også en faktor i Foodjam initiativet. På et forskelligt camping område vil der hver dag i ugen være at finde et pop-up telt, hvor man kan koge sin egen suppe af fiskeskrog fra Foodjam køkkenet og grøntsager fra Änglamark over bål. For 20 kr. kan festivaldeltagerne koge sig en smagfuld kop suppe og på den måde være med til at reducere madspild.

Yderligere information: Brand Manager Maibrit Blicher Glenert, 5159 3626 eller Marketingkonsulent Karina Mia Kvindal Johansen: karina.johansen@coop.dk

SuperBrugsen får ny kædedirektør8.11.2017 15:00pressemeddelelse

Formatdirektør Mikkel Banke Karlsson, SuperBrugsen, er udnævnt til konceptdirektør i Coop. Som hans afløser er udpeget Jesper K. Andersen, der i dag er formatdirektør for Dagli´- og LokalBrugsen. Mikkel Banke Karlsson, 43 år, kommer til at spå i spidsen for udviklingen af butikskoncepter, der skal sikre størst mulig synergi i Coop. Han har været formatdirektør i SuperBrugsen siden 2016, og var før da salgs- og sortimentsdirektør for kæden. Jesper K. Andersen, 46 år, har været formatdirektør for Dagli´- og LokalBrugsen siden 2013, og har haft en lang karriere i Coop, som bl.a. salgschef i SuperBrugsen, salgsdirektør og varehusdirektør i Kvickly. En ny formatdirektør for Dagli´- og Lokalbrugsen ventes udpeget inden årsskiftet. Jesper K. Andersen og Mikkel Banke Karlsson begynder i deres nye funktion 1. januar 2018. Yderligere information: Mikkel Banke Karlsson, 5221 3612 Jesper K. Andersen, 5159 3605

Irma indleder partnerskab med Mødrehjælpen2.11.2017 12:32pressemeddelelse