EngelbrechtBiler bliver til en CarPeople

Det hurtigvoksende bilhus EngelbrechtBiler træder ind i værkstedskæden CarPeople for at kunne levere endnu bedre service og fleksibilitet. Målet er vækst og masser af loyale kunder.
EngelbrechtBiler, der nu får tilnavnet CarPeople Middelfart, er en familieejet virksomhed, stiftet af far og søn, Hardy og Jesper  Engelbrecht Olesen. Bilhuset forhandler og reparerer alle typer biler. Foto: PR.
EngelbrechtBiler, der nu får tilnavnet CarPeople Middelfart, er en familieejet virksomhed, stiftet af far og søn, Hardy og Jesper Engelbrecht Olesen. Bilhuset forhandler og reparerer alle typer biler. Foto: PR.

Det er ikke længere end tre år siden, at bilhuset EngelbrechtBiler slog dørene op på Fynsvej 60 i Middelfart, og nu bliver vækstvirksomheden medlem af den landsdækkende kæde af autoværksteder CarPeople. EngelbrechtBiler – eller CarPeople Middelfart – er siden etableringen i 2016 blevet kontaktet af flere værkstedskæder, men det var først med CarPeople, at det rigtige match blev fundet.

– Vi har fået rigtig mange tilbud fra kæder i de seneste år, men kun CarPeople deler vores tilgang til kunder og det at drive et værksted. Vores nøgleord er tillid, troværdighed og service, og CarPeople repræsenterer som den eneste samarbejdspartner den kvalitet, jeg kan se mig selv i, forklarer Hardy Engelbrecht Olesen, der leder salgsafdelingen.

Konkret glæder han sig til, at EngelbrechtBiler, som en del af CarPeople, bliver underlagt en grundig kontrol af arbejdet og kundehåndteringen. Det sker gennem mystery shopping og kundetilfredshedsmålinger, ligesom det bliver et krav, at mekanikerne modtager de rette kurser, så deres faglige viden altid er ajourført.

Vækst kræver struktur

Hardy Engelbrecht Olesen stiftede virksomheden sammen med sin søn Jesper Engelbrecht Olesen i 2016, og den beskæftiger i dag ni personer – tre i salg og administration og seks mekanikere. Om få måneder indvier virksomheden et nybygget domicil på 900 kvadratmeter samt 5000 kvadratmeter udenfor med rigelig plads til biler.

– Vi er en virksomhed i vækst, og derfor er det en kæmpe styrke for os, at vi kan trække på CarPeoples erfaringer og systemer til at skabe struktur i denne proces. Med professionel hjælp til det administrative, kan vi bruge mere energi på at hjælpe kunderne. Det er nemlig det, vi er gode til, og som vi synes er sjovt. Vi kan lide vores kunder, vi kan lide at snakke med dem, og vi tager altid kundens bil personligt, forklarer Hardy Engelbrecht Olesen.

Han er bevidst om, at branchen har et broget ry, og at der desværre er mange brodne kar i værkstedsverden. Derfor er ærlighed overfor kunderne det vigtigste konkurrenceparameter for Hardy Engelbrecht Olesen.

Altid de bedste fagpersoner

Hardy og Jesper Engelbrecht Olesen har fra begyndelsen prioriteret at uddanne nye mekanikere, og i dag er halvdelen af medarbejdere i værkstedet i lære, hvilket er en forholdsvis stor andel.

– Vi vil helst uddanne vores egne fremtidige medarbejdere. Vi har sindssygt høje kvalitetskrav til vores medarbejdere. Og det er nemmere at forme de unge fra begyndelsen, end at skulle til at lære en gammel hund nye tricks. Samtidig er vi ikke nervøse for, om vi kan beholde dem, når de er udlært, for vi har bevidst lagt lønniveau og forhold over gennemsnittet, så vi altid kan tiltrække de bedste fagpersoner til værkstedet, fortæller Hardy Engelbrecht Olesen.

EngelbrechtBiler har fokus på ærlighed og tillid mellem værkstedet og kunden. Som en del af CarPeople bliver deres kundehåndtering for fremtiden målt og vejet gennem mystery shopping og kundetilfredshedsundersøgelser. Medejer Hardy Engelbrecht Olesen ser frem til at blive vurderet af kunderne. Foto: PR.

CarPeople er en landsdækkende autoværkstedskæde. Værkstederne er fordelt over hele landet og udfører alle former for reparation og service af din bil. CarPeople tilbyder blandt andet gratis vejhjælp, onlinebooking, 3 års garanti på reservedele, lånebil og meget mere.