Endelig kommer der mere motorvej til Nordsjælland

Dansk Byggeri Nordsjælland glæder sig over, at regeringen og Dansk Folkeparti er enige om at bygge tredje etape af Frederikssundmotorvejen og udvide Hillerødmotorvejen. Men der er lang tid til 2022, hvor første fase af udvidelsen af Frederikssundsmotorvejen sættes i gang og 2023, hvor udvidelsen af Hillerødmotorvejen starter.

- Det var også på tide, at politikerne fik givet hinanden håndslag på at gøre noget ved trafikken i Nordsjælland. Det har vi ventet på længe. Så jeg er en glad mand i dag, for nu er der heldigvis udsigt til, at vi kan få sat skub i trafikken og ikke evig og altid skal spilde tiden på at holde i kø, siger formand for Dansk Byggeri Nordsjælland, Jørgen Simonsen.

Regeringen og Dansk Folkeparti er netop blevet enige om at investere over 110 milliarder kroner i infrastrukturprojekter i perioden 2021 til 2030. Her bliver Nordsjælland tilgodeset med byggeriet af tredje etape af Frederikssundmotorvejen, hvor første fase efter planen skal sættes i gang i 2022, en udvidelse af Hillerødmotorvejen, M3 til Ring 4 i begge retninger, samt en opgradering af Hillerødmotorvejens forlængelse.

- Det er jo ikke, fordi man skal lede efter hår i suppen, men jeg havde alligevel håbet, at de ville sætte motorvejsprojekterne i Nordsjælland i gang med det samme. Det er nødvendigt med en trafikal opgradering i vores lokalområde, og derfor er der ingen grund til at spilde tiden. Det handler bare om at komme i gang og få høstet de samfundsgevinster, som vi får, ved at trafikken glider. For selvom der kun er to år til de går i gang med det første projekt, tager det endnu længere tid, inden vejene står klar til at lette presset i trafikken. Så vi kommer til at holde i kø i mange år endnu, siger Jørgen Simonsen, formand for Dansk Byggeri Nordsjælland.

Formand for Dansk Byggeri Nordsjælland, Jørgen Simonsen, telefon 40 50 26 40
Regionskonsulent for Dansk Byggeri Nordsjælland, Niels Tolstrup, telefon 20 65 98 40
Pressekonsulent i Dansk Byggeri, Anette Sørensen, telefon 30 36 02 65