Ejerleder Casper Møller hyldes for sin indsats under Covid-19

Casper Møller fra Bilhuset Køge A/S er med til at inspirere i en vanskelig tid for mange. Han har tænkt anderledes i en krisetid - for at hjælpe samfundet, hvor det har været muligt. Derfor fortjener Caspers historie at blive delt ved Årets Ejerleder 2020, hvor PwC, Nykredit og Dansk Erhverv hylder alle dem, der gør en forskel.
Casper Møller fra Bilhuset Køge A/S

Ejerleder Casper Møller og Bilhuset Køge har været gennem en positiv udvikling de seneste fem år, Covid-19 har ramt hårdt. Casper Møller har dog været fokuseret og set krisen som en mulighed for at effektivisere og indgyde optimisme hos medarbejderne.

Casper Møller fremstår som en meget karismatisk og initiativrig ejerleder, der forstår at motivere sine medarbejdere. Han er ikke nervøs for at uddele ansvar og udvide ejerkredsen med udvalgte nøglemedarbejdere, som er med til at øge motivationen. Som ejerleder er noget af det vigtigste at kunne motivere sine omgivelser til at yde det maksimale, som især er vigtigt i krisetider, og det har Casper Møller i den grad formået. Det har været inspirerende at se,” lyder det fra juryen bag Årets Ejerleder 2020.

Casper Møller har fået sin organisation gennem Covid-19 uden at afskedige nogen medarbejdere. I stedet er han i gang med at udvide ejerkredsen, som er en vigtig del for, at den fremtidige strategi kan lykkes.

Udover Casper Møller forstår at motivere sine medarbejdere, er han også strategisk dygtig. Han formår at tænke langsigtet, hvilket er en nødvendighed for at kunne sikre en succesfuld fremtidig udvikling. Den ændrede sammensætning i ejerlederkredsen er et glimrende eksempel på, hvordan han tænker langsigtet og på den måde kan udvikle og udvide virksomheden,” fortæller juryen bag Årets Ejerleder 2020.

Om Bilhuset Køge A/S
Casper Møller er ejerlederen bag Bilhuset Køge, der sælger ét bilmærke og har 40 ansatte bag sig. Det er lykkedes at vækste forretningen med 28 % over de seneste fem år, og fremtidsplanerne er præget af ambitioner og en ny ejerlederstrategi, hvor Casper Møller vil inddrage ledende medarbejdere for at sikre et fælles commitment og fokus mod virksomhedens fortsatte udvikling.

Om Årets Ejerleder 2020
Årets Ejerleder 2020 er også påvirket af den skygge, som pandemien har kastet over dansk erhvervsliv. Derfor har PwC i år valgt at udpege 21 ejerledere, der har vist samfundssind og handlekraft og tænkt anderledes i en krisetid - for at sikre forretning og arbejdspladser og for at hjælpe samfundet, hvor det har været muligt. Det er ejerledere, der bidrager til fællesskabet, til samfundet og til genstarten af Danmark, og som andre kan blive inspireret af. Der udnævnes således ikke i år en vinder af Årets Ejerleder 2020.

Casper Møller fra Bilhuset Køge A/S