DFIM - Dansk Forening for International Motorkøretøjsforsikring

Efter ny frist: Sørg for hurtigt ejerskifte af motorkøretøjet og undgå dagsgebyr

Erstatter nyhed fra 12. jan. 2021: Alle motorkøretøjer har siden nytår skulle omregistreres inden for fire hverdage ved bilhandler. For at undgå dagsgebyr for manglende ansvarsforsikring bør køber og sælger foretage ejerskiftet samtidig med handlen, lyder anbefalingen fra DFIM.

Nu skal alle motorkøretøjer omregistreres inden for fire hverdage ved bilhandler. Det oplyser Motorstyrelsen.

DFIM anbefaler, at køber og sælger altid foretager ejerskiftet hurtigt og samtidig med handlen. På den måde sikrer sælger sig mod at blive opkrævet dagsgebyr for en periode, hvor vedkommende ikke ejer køretøjet og ikke har pligt til at forsikre det.

Man kan med fordel bruge Motorstyrelsens nye app, "Ejerskifte", til at omregistrere køretøjet, når man sælger det. På den måde undgår man at betale dagsgebyr, og den nye ejer får styr på ansvarsforsikringen med det samme.

Har man afmeldt sit køretøj, kan man på www.dagsgebyr.dk læse, hvordan man undgår dagsgebyr.

Information om DFIM - Dansk Forening for International Motorkøretøjsforsikring

DFIM - Dansk Forening for International Motorkøretøjsforsikring

+45 41 91 90 19https://www.dfim.dk/

Dansk Forening for International Motorkøretøjsforsikring, FAH, FUH og FSV er fire af forsikringsbranchens garantifonde, der som private, selvejende institutioner kan udbetale erstatning til borgere, der bliver udsat for en skade forvoldt af et ukendt eller uforsikret motorkøretøj (DFIM), en hund (FAH), en hest (FUH), en speedbåd eller vandscooter (FSV). DFIM administrerer desuden en lov, der trådte i kraft 1. januar 2019, og som pålægger et dagsgebyr hos de, der ikke har den lovpligtige ansvarsforsikring på deres motorkøretøj.

www.dfim.dk

www.dagsgebyr.dk

www.detsketebareikke.dk

(Kampagneside for fire af forsikringsbranchens garantifonde)

Følg pressemeddelelser fra DFIM - Dansk Forening for International Motorkøretøjsforsikring

Flere pressemeddelelser fra DFIM - Dansk Forening for International Motorkøretøjsforsikring

Ny kampagne skal hjælpe flere med at få erstatning for uforsikrede skader10.9.2020 05:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Det skete bare ikke! Det er navnet på en landsdækkende kampagne, der i disse dage rammer de sociale medier. Målet er at gøre befolkningen opmærksom på forsikringsbranchens fire garantifonde, der behandler sager om skader påført af uforsikrede eller ukendte motorkøretøjer, hunde, heste, speedbåde og vandscootere. Med garantifondene skaber forsikringsbranchen større tryghed for borgerne ved at sikre den skadelidte en økonomisk erstatning.