DXC Technology vinder offentligt udbud hvor den globale IT-serviceudbyder skal drive og videreudvikle det danske CPR-system

DXC Technology skal fortsat stå for en sikker og effektiv håndtering af over 10 millioner nuværende og afdøde danskeres persondata gennem Det Centrale Personregister, CPR. DXC Technology og Indenrigs- og Boligministeriet har netop underskrevet ny kontrakt om driften af det samfundskritiske CPR-system, der også indebærer implementeringen af ny teknologi, der skal automatisere og modernisere området.

I slutningen af 2021 blev opgaven med at drive og udvikle det danske CPR-system udbudt. Nu er en aftale med den globale IT-serviceudbyder DXC Technology om netop dette underskrevet. Kontrakten er udformet som en 6-8-årig aftale, hvor DXC fortsat skal drive og videreudvikle det samfundskritiske danske CPR-system og Kirkeministeriets Personregistrering. Som en del af aftalen implementerer DXC blandt andet nye teknologimuligheder som app-modernisering og automatisering til CPR-området. DXC bruger sin indgående viden om CPR til at styre end-to-end levering af serviceydelser for at sikre, at registreringer forvaltes korrekt og opbevares sikkert i DXC’s egne datacentre.

"Danmarks Centrale Personregister er en essentiel del af Danmarks samfundsmæssige infrastruktur, som er med til at gøre Danmark til ét af de mest digitaliserede lande i verden," fortæller Birgitte Svejstrup Eriksen, Administrerende Direktør hos DXC Technology i Danmark, og fortsætter: "De danske myndigheder kan bruge styrken af et centraliseret nationalt datastyringssystem til at støtte større offentlige såvel som private organisationer i at yde bedre service til borgerne med aktuelle og nøjagtige offentlige data. Vi er glade for at kunne fortsætte det gode samarbejde med CPR Administrationen omkring denne kontrakt”.

Det er ikke uvant for DXC at samarbejde med den danske stat. I over 50 år har virksomheden levereret en række samfundskritiske systemer og IT-infrastruktur, der understøtter mange offentlige tjenester og services.

Om DXC

DXC Technology (NYSE: DXC) hjælper globale virksomheder med deres forretningskritiske systemer og drift, samtidig med at der moderniseres IT, optimeres dataarkitektur og sikres sikkerhed og skalerbarhed på tværs af offentlige, private og hybride cloud-løsninger. Verdens største virksomheder og organisationer i den offentlige sektor lader trygt DXC implementere tjenester for at skabe nye niveauer af ydeevne, konkurrenceevne og kundeoplevelse på tværs af deres IT-landskab. Bliv klogere på, hvordan DXC leverer tjenester og løsninger i særklasse til virksomhedens kunder på www.DXC.com/dk/da.

Frederikke Højsgaard
frederikkeh@kompas.dk

Det svenske tacobrand El Taco Truck lancerer produktserie i Danmark: ”Vi vil innovere tex mex-køkkenet og inspirere danskerne til at øge deres tacooplevelse derhjemme.”4.10.2022 07:49:28 CEST | Pressemeddelelse

Det skal smage godt – og så skal det være nemt og hurtigt at tilberede. De to parametre er særligt vigtige for danskerne, når de laver og spiser mad. Dog mangler mange inspiration, når det kommer til netop hurtige og velsmagende retter. Og særligt når danskerne kaster sig ud i tex mex-køkkenet føler flere sig på bar bund og savner ny inspiration og nye produkter. Netop dette ønsker svenske El Taco Truck at ændre på – og derfor lancerer de fra i dag deres produktlinje i Sallings butikker landet over.

SSI Diagnostica continues strong growth journey by merging with Virginia-based TechLab22.8.2022 09:00:00 CEST | Press release

SSI Diagnostica Group (SSID), a global in-vitro diagnostics company backed by Adelis Equity Partners, has experienced significant growth in recent years based on its ability for new product innovation, expansion into international markets and strategic acquisitions. SSID’s latest transformational acquisition, announced today, is the Virginia-based firm TechLab, Inc., a leading developer and manufacturer of rapid infectious disease tests for gastrointestinal and enteric diseases. By joining forces with TechLab, SSID is broadening its infectious disease product offering and laying the foundation for accelerated growth in the US.

Fortsætter vækst i Norden: Adyen offentliggør finansielle resultater for første halvår (H1) 202218.8.2022 09:09:59 CEST | Pressemeddelelse

Nøgletal Januar - juni 2022 sammenlignet med januar - juni 2021 Processed volume var €345.8 milliarder, en stigning på 60% år-til-år. Point-of-sale processed volume ligger på €44.9 milliarder, en stigning på 97% år-til-år Omsætning er på €608.5,mio., en stigning på 37% år-til-år EBITDA på €356.3 mio., en stigning på 31% år-til-år, EBITDA-marginal på 59% Free cash flow conversion ratio var 87% og med en CapEx på 6.6% af nettoomsætningen. Fuld redegørelse for periodens finansielle resultater kan læses her. Nordisk vækst I løbet af årets (2022) første seks måneder har Adyen fortsat med at opbygge en arbejdsstyrke, der understøtter virksomhedens langsigtede mål. På globalt plan er Adyens arbejdsstyrke steget med 18% og har i dag 2.575 ansatte. Adyen i Norden har øget sin arbejdsstyrke med 30% i rapporteringsperioden i forhold til den tilsvarende periode. Med målet om at kunne hjælpe kunder med at vokse ved at modernisere butiksoplevelsen, har Adyen accelereret innovationen i feltet ved at