Donation fra Andel – det er ved at være sidste chance

Lokale fællesskaber og foreningslivet i region Sjælland søger i stor stil en donation fra energi- og fibernetkoncernen Andel. Lidt flere end 400 har allerede søgt om en hjælpende hånd, og der er fortsat mulighed for at komme i betragtning. Fristen for at søge om 10.000 kr. udløber søndag den 12. marts.
Billede krediteres De Grønne Pigespejdere

Det bobler af lokale aktiviteter i Nordvest-, Midt- og Sydsjælland og på Lolland-Falster og øerne.

’Det er i fællesskab med andre mennesker, at vi får overskud og ny energi. Det gælder både for dem, der tager initiativ og får banket nogle inspirerende aktiviteter op, og dem der nyder godt af andres indsats. Så som andelsselskab med fokus på fællesskabet er det hjerteblod for os at række ud og bidrage til alle de skønne ting, der foregår i vores region’. siger Rikke Harbo Trikker, kommunikationsdirektør i Andel.

Som frivillig i en forening eller engageret i et projekt med brug for støtte, kan man derfor få del i puljen på 100.000. Men det er nu der skal søges, idet sidste chance - den 12. marts kl. 23.59 - nærmer sig. Blandt de tidligere modtagere er:

Bogfællesskabet, Faxe:
Opførelse af bogfællesskab på et grønt areal midt i byen. Bogfællesskabet består af et skab med bøger og en tilhørende bænk, hvor alle, uanset mobilitet og økonomi, kan gå forbi og låne en bog.

Dansk Søredningsselskab, Køge:
Tre styk VHF-radioer til bådførere og reddere mhp. at øge sikkerheden, når de frivillige reddere begiver sig ud på havet og hjælper sejlere i nød.

Foreningen for de ældres cykelture, Guldborgsund:
Indkøb af cykeludstyr til de piloter, der cykler med ældre ud på tur i Christianiacykler samt forplejning til turene.

Algestrup Sportsrideklub, Holbæk:
Renovering af rideklubbens belysning, så energiforbruget reduceres.

Respekt for mennesker, Møn:
Støtte til uddeling af julekurve til udsatte familier.

Det gamle posthus, Sorø:
Tilskud til udskiftning af 4 udslidte vinduer til nye og energibesparende.

Læs mere om donationsprogrammet, se betingelserne for at søge en donation og send din ansøgning via andel.dk/donation.

Yderligere oplysninger:

Andels presseafdeling, tlf. 2170 3101

Billede krediteres De Grønne Pigespejdere

Vi har alle en andel i energien

Andel er et andelsselskab, der bygger og tror på, at det bedste samfund er et samfund med muligheder for alle. Lige muligheder for at lade elbilen og gå online. En velfungerende vital infrastruktur skaber sammenhæng og sammenhold. Et stærkt sammenhold kræver stærke forbindelser. Vi er afhængige af at være forbundet med hinanden – elektrisk og digitalt – og vi er hinandens bedste forbindelse.