F.C. København og Andel går sammen om at levere mere energi til dansk kvindefodbold

Del

Andel, Danmarks ledende energi- og fibernetkoncern, indtager fronten på spillertrøjen for F.C. Københavns løvinder i en 5-årig aftale. Målet er at skærpe fokus på dansk kvindefodbold og forbedre mulighederne for piger og kvinder indenfor fodbold.

Fotograf; Gaston Szermann

Løvinderne får ny Main Partner, når Andel og F.C. København indgår et partnerskab med fokus på at løfte F.C. Københavns kvinder og dansk kvindefodbold til næste niveau. Andel vil bidrage til, at kvindefodbold i Danmark udbredes for både store og små, og partnerskabet markeres i første omgang med Andels logo på fronten af kvindernes spillertrøjer. I løbet af de kommende 5 år vil partnerne sammen udvikle en række initiativer, der skal være med til at åbne fodboldens verden for endnu flere kvinder og piger.  

For Rikke Trikker, kommunikationsdirektør i Andel, har F.C. Københavns kvinder og Andels arbejde for den grønne omstilling en vigtig ting til fælles:  De kræver mennesker, der er gode rollemodeller:   

"Alle børn og unge fortjener at vokse op i en verden med lige muligheder – også på fodboldbanen. Men forandring sker ikke af sig selv,” siger hun og fortsætter: 

”Forandring kræver modige rollemodeller, der tør gå forrest, bryde grænser og inspirere andre til at følge efter. Det gælder både i sporten og i den grønne omstilling. På kort tid har F.C. Københavns løvinder skabt nye idoler og vist tusindvis af piger og kvinder, at de hører hjemme i fodboldens fællesskab. Med dette partnerskab tager vi et afgørende skridt for at styrke kvindefodbolden, åbne dørene for endnu flere og bygge stærke fællesskaber – både på og uden for banen."  

F.C. Københavns Kvinder har deres helt egen platform, der differentierer sig fra herreholdet, og derfor er det helt afgørende for F.C. København også at byde nye partnere velkommen omkring kvindeholdet. 

”Vi har glædet os meget til at offentliggøre dette partnerskab. Med Andel kommer der et markant skud energi ind i arbejdet omkring F.C. Københavns kvindehold og ambitionerne om at skabe et egentligt gennembrud for kvindefodbolden i Danmark. Vi er meget begejstrede for at byde Andel velkommen på fronten af spillertrøjen,” siger F.C. Københavns kommercielle direktør, Mikkel Grove Lindsted. 

Andel kan allerede ses på fronten af løvindernes trøjer ved den første hjemmekamp i den kommende sæson, pokalkvartfinalen mod Aalborg Freja, d. 8. marts på Vanløse Idrætspark. 

Samtidig med Main Partnerskabet for F.C. Københavns kvinder, har Andel indgået et energipartnerskab med FCK og Parken. Begge parter vil benytte deres samfundsposition til at drive en positiv udvikling, som med fodboldens centrale position i Danmark, kan få stor rækkevidde. 

For yderligere information, kontakt:

Maria Krüger Torp
Chef for Kommunikation & Public Affairs
F.C. København
Tlf: +4526256230
mkt@fck.dk

Morten Kidal
Pressechef
Andel
Tlf: +4521703799
mkl@andel.dk

Følg pressemeddelelser fra Andel

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Andel

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye