Djøfs lederpris 2018 går til ung leder med global erfaring

Hun har orkesterlederens sans for at holde takten, og at få medarbejdernes spidskompetencer i spil. Sådan lød en del af begrundelsen, da en jury pegede på Malou Mousten Dyhr Toft fra Milestone Systems, som vinderen af Djøfs lederpris 2018.

Igen i år har Djøf udpeget et ledelsestalent, der har skabt bemærkelsesværdige resultater. 36-årige Malou Mousten Dyhr Toft har global erfaring, og er som leder kendetegnet ved, at hun er modig, og har stærke værdier. Tillid, samarbejde og åbenhed står centralt hos hende som leder.

”Malou forstår, at ledelseskommunikation er helt centralt for, at den moderne leder kan lykkes, og her har hun et stort register at spille på. Hun er god til at høre, når noget er ”out of tune”, og har modet til at stille de ubehagelige spørgsmål, og hele tiden finde nye veje og muligheder”, siger Henrik Funder, formand for Djøf Privat og formand for juryen.

Den 36-årige Malou Mousten Dyhr Toft er uddannet Master of Science i Business Administration. Hun har en mangeårig karriere bag sig i Telenor, hvor hun blandt andet har haft succes med at opbygge teleselskabet fra bunden i Myanmar. I dag er hun Vice President for EMEA med ansvar for salg, marketing og operation hos Milestone Systems.

Milestone Systems er blandt verdens førende leverandører af videoovervågningssoftware baseret på en åben platform-teknologi.

”Vi er meget glade på Malous vegne over den fornemme pris og dermed anerkendelsen af hendes stærke lederevner. Malou er den type leder, der tør tænke anderledes og udfordre status quo, og for Milestone Systems er det helt uundværlige lederkvaliteter,” siger Chief Sales & Marketing Officer Kenneth Hune Petersen, Milestone Systems.

Prisen blev den 2. maj 2018 uddelt på Djøfs lederkonference ”Strategier til morgendagens ledelse”. Foruden Malou Mousten Dyhr Toft var følgende ledelsestalenter nominerede blandt mere end 100 kandidater:

• Carsten Elmose, der er cand.scient.pol. og områdedirektør i YouSee, hvor han især arbejder med kunder, marketing og salg. Han har tidligere haft en stor rolle i implementeringen af Danske Banks Mobilepay
  • Lars Bækkelund, der er cand.merc. i regnskab og finansiering. Han er Corporate Vice President of Manufacturing i Novo Nordisk, hvor han er ansvarlig for alle Corporate IT systemer, og understøtter hele produktionen i Novo

Djøfs lederpris blev første gang uddelt i 2017, og gives til et ledelsestalent, der både mestrer mennesker og strategier. En person, der har skabt resultater, og derved bidrager til vækst i dansk erhvervsliv.

Jurymedlemmerne i år:

• Henrik Funder, formand Djøf Privat og formand for juryen
  • Pui Ling Lau, COO, Realdania
  • Jesper Eigen Møller, bestyrelsesformand, Brøndbyernes IF mv.
  • Morten Falkenberg, CEO, Nobia Group og næstformand i Velux
  • Anne Mette Dissing-Immerkaer, partner, Heidrick og Struggles
  • Britta Borch Egevang, direktør, Djøf

Pressekontakt:

Pernille Larsen, Corporate Communications Manager hos Milestone System. Kan træffes på mobil: 25 60 67 24

Simon Oxby, Presse og kommunikationskonsulent i Djøf. Kan træffes på mobil: 60 62 22 82