Djøf: Vigtigt signal fra regeringen om hjemmearbejde

Lad medarbejdere, der vil og kan, arbejde hjemme den kommende tid, så vi kan begrænse smitten i samfundet, siger Sara Vergo, næstformand for Djøf og formand for Djøf Offentlig.

Statsminister Mette Frederiksen opfordrer medarbejdere i den offentlige og private sektor til i udstrakt grad at arbejde hjemme den kommende tid for at begrænse smitten med corona

- Det er et vigtigt signal fra regeringen, som vi opfordrer arbejdsgiverne til at lytte til. Hjemmearbejde har vist sig at kunne fungere for langt de fleste, og bidrager til at begrænse smitten i samfundet, siger Sara Vergo, næstformand i Djøf og formand for Djøf Offentlig og fortsætter:

- For Djøf er det centralt, at hjemmearbejde er frivilligt, så medarbejdere, som ikke trives med eller har mulighed for hjemmearbejde, fortsat kan møde ind på arbejdspladserne.

At skolebørnene nu sendes hjem på en forlænget juleferie, kommer også til at påvirke børnefamilierne:

- Det er vigtigt, at arbejdsgiverne udviser forståelse for, at det kan være svært at kombinere hjemmepasning med jobbet. Så det er nødvendigt at alle parter udviser fleksibilitet. Det har kunne lade sig gøre under de tidligere nedlukninger af samfundet, og jeg er overbevist om, at det kan komme til at fungere igen, pointerer Sara Vergo.

Sara Vergo træffes for yderligere kommentarer på tlf. 31 37 39 20.

Djøf er faglig organisation for jurister og jurastuderende samt erhvervsøkonomiske og samfundsvidenskabelige kandidater og studerende. Vi repræsenterer 100.000 medlemmer, der arbejder på alle niveauer i det private og det offentlige i Danmark og udlandet. Mange arbejder med analyse, strategi, økonomi, jura, udvikling og kommunikation. En stor del er ledere, og endnu flere ønsker at blive det.

Som fagforening arbejder vi for at optimere medlemmernes arbejdsliv ved at sikre ordentlige løn- og arbejdsvilkår og give inspiration til karrierevalg, faglig udvikling, netværk og nye muligheder. Som medlemmer bruger vi hinanden til at blive bedre og skaber et solidt grundlag for at træffe vigtige beslutninger i vores arbejdsliv og studieliv. Sammen arbejder vi for at udvikle samfundet til gavn for alles bedste.

Djøf: Nyt ekspertudvalg skal analysere forholdet mellem politikere og embedsværk27.12.2021 22:16:04 CET | Pressemeddelelse

”De senere år har vi set en bekymrende udvikling i samspillet mellem politikere og embedsmænd, der udfordrer befolkningens tillid til vores politiske og demokratiske instanser. Den udvikling skal vi have vendt”, siger Henning Thiesen, formand for Djøf, om baggrunden for, at Djøf nu nedsætter et ekspertudvalg, der skal analysere udviklingen og finde veje til forbedringer.