Djøf: Regeringen triller småpenge i forhold til den lokale jobvækst

Djøf efterlyser større ambitioner i de initiativer, der løfter vidensniveauet i de små og mellemstore virksomheder.

Hjulene er begyndt at snurre hurtigt i dansk økonomi. Og med regeringens forslag til skattereform, vækst- og iværksætterpakke og finanslov for 2018 er der fremlagt en række forslag, der skal forlænge det økonomiske opsving. Men Djøfs formand, Lisa Herold Ferbing, efterlyser større armbevægelser i den lokale jobvækst:

- Vi skal understøtte væksten gennem de velafprøvede redskaber, der løfter vidensniveauet i specielt de små og mellemstore virksomheder, siger Lisa Herold Ferbing, formand for Djøf.

- Regeringen skal have ros for de 10 millioner kr. til Landdistriktsvækstpilotordningen næste år. Men dette års pulje blev tømt på få uger. Så her må regeringen altså være mere ambitiøs og sætte flere penge af, ikke mindst fordi vi alle er enige om, at der skal være vækst og arbejdspladser i hele Danmark. I samme boldgade vil jeg derfor også indtrængende opfordre til at videreføre Akademikerkampagnen med en flerårig bevilling, så vi kan fastholde initiativerne med at matche akademikere med mindre virksomheder, slutter Lisa Herold Ferbing.

Lisa Herold Ferbing træffes for yderligere kommentarer ved henvendelse til pressechef Torben Gross, tlf. 21 49 01 73.