Dissing+Weitling

Dissing+Weitling ansætter erfaren ledelsesprofil til kulturarv og transformation

Bente Rørbæk Jørgensen tiltræder januar 2022 som arkitekt og markedschef for kulturarv og transformation hos Dissing+Weitling. Med ansættelsen byder tegnestuen velkommen til en af branchens helt store profiler inden for fagområdet og opruster samtidig på bygherrerådgivning og dialogbaserede brugerprocesser.

Som tidligere partner hos Rørbæk og Møller Arkitekter har Bente Rørbæk Jørgensen solid erfaring med alle byggeriets faser. Hun er uddannet Cand. Arch. fra Kunstakademiets Arkitektskole, har stor indsigt i brugerdrevne innovationsprocesser og er efteruddannet i forandringsledelse. Hun har mere end 15 års erfaring med virksomhedsledelse og mere end 20 års erfaring med faglig ledelse inden for både offentligt og privat byggeri.

-       Jeg glæder mig til at være med til at styrke den faglige ledelse af området for kulturarv og transformation hos Dissing+Weitling. Tegnestuen har jo allerede en solid position i det felt, jeg brænder for, og som er så centralt i byggeriets grønne omstilling. Jeg glæder mig til at samarbejde med mine nye kolleger om at udforske og accelerere den udvikling endnu mere, siger Bente Rørbæk Jørgensen.

Bentes hjerte banker for transformation og optimering af den eksisterende bygningsmasse, som hun ser som helt central for fremtidens grønne byggeri, og samtidig er hun optaget af det vigtige i at involvere brugere og interessenter i de betydelige indledende faser af et projekt.

-       Dissing+Weitling er kendt for at have et højt fagligt ambitionsniveau og stor teknisk knowhow. Det er også en tegnestue, som insisterer på det bygbare, det gennemarbejdede og den gode dialog. Det har jeg respekt for og det kan jeg spejle mig i, siger Bente Rørbæk Jørgensen.

Administrerende direktør hos Dissing+Weiling, Tine Holmboe, siger:

-       Vi er stolte og vildt glade for at få Bente med på vores hold! Bente er en stærk profil – hun er respekteret bredt i branchen, og hun er dybt anerkendt inden for sit felt. Et felt som fuldstændig matcher vores forretningsområde, kulturarv og transformation. Og det, at Bente udover sin faglige styrke også har mange års erfaring med ledelse og strategiske processer, passer utroligt godt med den strategiske udvikling, vi er i gang med hos Dissing+Weitling – ikke blot internt, men også i samspillet med samarbejdspartnere og bygherrer. Vi glæder os virkelig til at starte samarbejdet i det nye år!

Susanne Bendsen, Head of Communications, Dissing+Weitling.
E: sub@dw.dk, M: +45 2896 2128
www.dissingweitling.dk

Bente Rørbæk Jørgensen

Information om Dissing+Weitling

Dissing+Weitling
Artillerivej 86, 3. tv.

Dissing+Weitling arbejder inden for byggeri, mobilitet og kulturarv. Arkitektvirksomheden kan føre sit DNA tilbage til Arne Jacobsens tegnestue, som Dissing+Weitling har videreført siden 1971, og fejrer i år sit 50-års-jubilæum. Porteføljen omfatter internationale hovedsæder og kontorer, kulturinstitutioner, hoteller og boligområder, foruden verdenskendte broer som Cykelslangen og Storebæltsbroen. Aktuelle projekter er hotel Scandic Spectrum, NCC-kontorhus, KU-rammeaftale samt broer i bl.a. Skandinavien, Nordamerika, Australien, Mellemøsten og Kina.