DI Horsens fornyer et erfarent hold

Efter dagens generalforsamling i DI Horsens er der kommet et enkelt nyt ansigt i be-styrelsen - Anders Brix, der er ny koncerndirektør for Schou-fondet hos Palsgaard A/S. Han afløser Birger Brix som både koncerndirektør for Schou-fondet og som medlem af DI Horsens bestyrelse. Endvidere er adm. direktør Jan Løkken fra West Pharmaceutical Services Danmark A/S trådt ud af bestyrelsen tidligere på året.

Direktør Carsten Wengel fra Danish Crown A/S blev genvalgt som formand, og adm. direktør Lars Nonbye fra Ole Nonbye A/S fortsætter som næstformand.

Formanden for DI Horsens Carsten Wengel ser frem til det fortsatte samarbejde omkring udfordringerne i området.

- Vores virksomheder har brug for dygtige medarbejdere, for at kunne skabe vækst og udvikling i vores område. Og de er sværere at finde end for blot få år siden. Det skal vi gøre noget ved nu, ellers risikerer vi, at virksomhederne begynder at miste ordrer. Det er min bestyrelses vigtigste opgave de kommende år, siger Carsten Wengel.

Og udfordringen er især stor på det tekniske område.

- Virksomhederne i vores område har svært ved at skaffe dygtige faglærte og ingeniører. Vi skal derfor inspirere flere til tage en teknisk uddannelse, og vi skal blive bedre til at tiltrække internationale medarbejdere med tekniske kompetencer. I virksomhederne skal vi tage ansvar og ansætte flere lærlinge. Vi har også brug for en dedikeret indsats fra skolerne, uddannelsesstederne og kommunerne i vores område, siger formand for DI Horsens Carsten Wengel.

Han håber også på en fortsat god dialog med de lokale politikere om, hvordan man skaber de bedst mulige rammer for vækst og udvikling.

- Vi skal fortsætte den gode dialog og samarbejde med kommunerne i vores område. En stærk servicekultur, hvor der er fokus på at vejlede og finde løsninger sammen med virksomhederne, er med til at skabe rammer for vækst og udvikling hos de lokale virksomheder, siger formand for DI Horsens Carsten Wengel.

Bestyrelsen for DI Horsens ser således ud:

1. Direktør Carsten Wengel, Danish Crown A/S (Formand)
  2. Adm. direktør Lars Nonbye, Ole Nonbye A/S (Næstformand)
  3. Koncerndirektør Anders Brix, Schou-Fondet, Palsgaard A/S
  4. Medindehaver Flemming Laursen, Ejvind Laursen A/S
  5. Koncerndirektør Hans Schur, Schur International A/S
  6. Adm. direktør Jan J. Samuelsen, System TM A/S
  7. Adm. direktør Johannes Aa. Saugbjerg, Vola A/S
  8. Adm. direktør John Riis, LGT Logistics A/S
  9. Adm. direktør Mikkel Krogslund Andersen, Nissens A/S
  10. Adm. direktør Thomas Iversen, Brimas A/S
  11. Adm. direktør Svend K. Andersen, HiFlux Filtrations A/S