DI Byggeri opretter en ny forening

Dansk Materielforening er nu en realitet. Foreningen så dagens lys på den stiftende generalforsamling, som blev afholdt den 19. april i Industriens Hus på Rådhuspladsen i København.
Dansk Materielforenings nye bestyrelse. Foto: DI.

Dansk Materielforening er en del af branchefællesskabet DI Byggeri og henvender sig til udlejere, leverandører og store brugere af materiel i byggeriet.

Adm. Direktør for GSV, Dan Vorsholdt, er blandt initiativtagerne til foreningen. Han er også blevet valgt som formand for Dansk Materielforening på det konstituerende bestyrelsesmøde, som blev afholdt i umiddelbar forlængelse af den stiftende generalforsamling i går.

- En af byggeriets største udfordringer i den grønne omstilling, er at gøre byggepladserne fossil- og emissionsfrie. Udover digitalisering, er samarbejdet mellem byggeriets aktører nøglen for at nå godt i mål med den grønne omstilling. Det er derfor, at vi har valgt at placere Dansk Materiel forening i DI Byggeri, siger Dan Vorshold, formand i Dansk Materielforning.

Bestyrelsen for den nystiftede forening tæller:

• Formand, Dan Vorsholdt, adm. direktør i GSV Materieludlejning A/S
  • Næstformand, Carsten Lausen Hoeck, adm. direktør i Loxam
  • Morten Høberg Sonasson, Hoffmann A/S
  • Renè C. Olsen, City Lift A/S
  • Lasse Wittrup Ludvigsen, Zeppelin Danmark A/S
  • Andrè Bakke, O.B. Wiik Danmark A/S
  • Erik Høi, G. Tscherning A/S

Anders Stouge, direktør i DI Byggeri, glæder sig over, at væsentlige materielvirksomheder sammen ser fordelen ved, at DI Byggeri skal være rammen for den nye forening. Han ser det som en god, naturlig beslutning. Særligt set i lyset af, at store dele af den værdikæde, som materialevirksomhederne samarbejder med, er eksisterende medlemmer i DI Byggeri.

Bestyrelsen for Dansk Materielforening har allerede iført sig arbejdstøjet og er gået i gang med at styrke foreningens medlemsgrundlag, sikre prioritering af og aktiv deltagelse i det politiske arbejde i DI Byggeri samt udvikle nye attraktive tilbud til foreningens medlemmer.

For yderligere oplysninger kontakt chef for brancheudvikling og byggeteknik Lasse Møller Vollesen, tlf. 2120 3995.

Dansk Materielforenings nye bestyrelse. Foto: DI.