DI ansætter Morten Høyer som direktør for public affairs og kommunikation

Danmarks største erhvervsorganisation, Dansk Industri, opruster på public affairs-området og ansætter Morten Høyer som DI’s direktør for public affairs og kommunikation. Morten Høyer kommer fra et job som direktør i Aktive Ejere og har tidligere været direktør for politik og kommunikation i Landbrug & Fødevarer.

- Dansk erhvervsliv spiller en afgørende rolle i samfundet, uanset om det gælder skabelsen af job og vækst, håndteringen af klimakrisen eller den nuværende coronakrise. Derfor er en tæt dialog mellem erhvervslivet, vores politikere og civilsamfundet helt afgørende for at finde de rigtige løsninger til at udvikle både vores samfund og danske virksomheder. Det politiske arbejde og samarbejde forstærker DI nu med ansættelsen af Morten Høyer som en særdeles kompetent og erfaren profil, siger adm. direktør Lars Sandahl Sørensen, DI.

Ansættelsen af Morten Høyer som direktør for public affairs og kommunikation sker i sammenhæng med, at DI samtidig har ansat Emil Fannikke Kiær som politisk direktør.

- Med ansættelsen af Emil Fannikke Kiær har DI fået en profil med stærke analytiske, faglige og ledelsesmæssige kompetencer. Nu træder Morten Høyer samtidig ind i DI’s direktion, hvor han kommer med både baggrund, netværk og kompetencer, der vil kunne bringe DI’s public affairs-arbejde til det næste niveau. Samlet set er det en markant styrkelse af DI’s politiske arbejde, siger Lars Sandahl Sørensen.

Den nye direktør for public affairs og kommunikation ser frem til at tiltræde i jobbet.

- Jeg er enormt stolt af at blive en del af DI og repræsentere dansk erhvervsliv. Innovationskraften blandt DI’s medlemmer er enestående, og de fortjener de bedst mulige vilkår for at drive virksomheder i og ud af Danmark. Jeg glæder mig til at hjælpe med at udvikle det politiske arbejde i Danmarks vigtigste erhvervsorganisation og skabe værdi for DI’s medlemsvirksomheder. Derfor var det umuligt for mig at sige nej til at blive en del af DI-holdet, siger Morten Høyer.

Yderligere oplysninger fås hos vicedirektør og pressechef Per Geckler Møller på PGM@di.dk eller tlf. 2949 4434